El Mercat tanca amb èxit una campanya de dinamització nadalenca amb més de 700 tiquets recollits

Dimecres, 17 de desembre de 2025

La iniciativa de l’Ajuntament, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, ha impulsat les compres de proximitat en unes dates clau per al comerç

El Mercat ha finalitzat la campanya de dinamització comercial ‘Comprar al Mercat té premi’ que s’ha desenvolupat durant quatre setmanes, del 21 de novembre al 12 de desembre, amb l’objectiu de fomentar les compres de proximitat i premiar la fidelitat de la clientela en el període previ a Nadal.

Durant la campanya, cada divendres, les persones que realitzaven compres a les parades del Mercat i presentaven tiquets per un import mínim de 20 euros podien participar en una tirada a la ruleta i entrar en el sorteig d’una panera valorada en més de 200 euros, formada per productes del mateix Mercat i articles nadalencs.

En total, la iniciativa ha recollit 745 tiquets, una xifra que, segons la regidora de Promoció Econòmica, Núria Planas, “evidencia la bona acollida de la campanya i l’elevada participació de la clientela”. L’anàlisi de les dades mostra una especial implicació del sector alimentari, sobretot de les parades de fruita i verdura, embotits i productes frescos, que han concentrat una part molt significativa dels tiquets recollits, consolidant el producte fresc com un dels principals motors d’activitat del Mercat.

Pel que fa al sector no alimentari, com el de roba, calçat i complements, la participació ha estat més desigual, amb parades molt actives i d’altres amb una presència més moderada, però contribuint en conjunt a generar un ambient comercial i dinamisme durant tota la campanya.

La ruleta de premis ha resultat un dels elements més atractius de la iniciativa. A més de bosses d’anses, bosses de reixeta i altres materials promocionals facilitats per l’Ajuntament i la Diputació de Barcelona – Àrea de Comerç i Consum, també s’hi han repartit vals descompte per valor de dos euros, fins a un total de 300 euros en descomptes, distribuïts en cinc vals per cada parada participant. Paral·lelament, s’han lliurat vals de descompte del 10% i diversos productes aportats directament per les mateixes parades, com fruita, fuet o pots d’olives, fet que ha reforçat la implicació del conjunt del Mercat en la campanya.

El guanyador de la panera nadalenca ha estat Josep Ivern, amb un tiquet de compra de la parada Mur 1 – Fruites i Verdures Carreras, posant en valor la importància del comerç de proximitat i la fidelitat de la clientela habitual del Mercat.

La regidora de Promoció Econòmica fa una valoració molt positiva tant pel volum de participació com per la implicació de les parades i considera que “la campanya ha contribuït de manera significativa a dinamitzar l’activitat comercial, reforçar el vincle amb els clients i crear un ambient festiu en unes dates clau com les prèvies a Nadal". Segons Planas, “l’èxit d’aquesta iniciativa obre la porta a continuar impulsant accions similars en futures campanyes”.

Darrera actualització: 17.12.2025 | 12:04