Quatre concerts a l’església faran un repàs a la música i la dansa des del segle XVIII fins a l’actualitat

2 de febrer de 2023


La regidoria de Cultura aporta per la promoció cultural amb l’assessorament artístic del director d’orquestra Edmon Colomer



La regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Cubelles ha presentat el festival Música i dansa. Cubelles 2023, que se celebra al municipi entre el 25 de febrer i el 28 de juliol i que compta amb la direcció artística del director d'orquestra cubellenc Edmon Colomer.

 

Es tracta d'un projecte de música orquestral, dansa i activitat pedagògica que tindrà lloc entre el 25 de febrer i el 28 de juliol de 2023, que pretén mostrar una evolució de la música des del s. XVIII fins al s. XXI. Els concerts, que tindran lloc a l'església de Santa Maria de Cubelles, seran comentats i estan pensats per al públic familiar i, en especial, a l'àmbit escolar.

 

El primer dels concerts (25 de febrer, església Santa Maria de Cubelles, 20.30 h) es dedica a la música catalana i hongaresa, de la mà de dos grans compositors com Eduard Toldrà i Béla Bartók, i la participació del Cor Vivaldi, el solista Miquel Villalba, la soprano cubellenca Maria Lluïsa Muntada i la direcció d’Òscar Boada i el mateix Edmon Colomer.

 

La dansa agafarà el relleu amb l’espectacle Follies!, a càrrec de la companyia Xuriach, de música i dansa antiga i tradicional que reprodueix balls i danses cortesans, o populars, tal com es ballaven al segle XVIII (23 d’abril, església Santa Maria de Cubelles, 20.30 h). El 13 de maig tindrà lloc una mirada al flamenc, des de l’Al-Andalus. El amor brujo, del mestre Manuel de Falla, en el que els espectadors podran gaudir de la cantaora flamenca Rocío Bazán, acompanyada al piano per Emili Brugalla.

 

Finalment, dins dels actes de la Festa Petita de Cubelles 2023 els solistes de la Camerata interpretaran Les quatre estacions d’Antonio Vivaldi. El presentador David Puertas explicarà com els instruments de corda poden reproduir el vent, la tempesta, el bordar d’un gos, la calor de l’estiu, o els crits de mercat.

 

El director d’orquestra Edmon Colomer, ha destacat que el festival “pretén fer un repàs a la música des del segle XVIII fins a l’actualitat”. El músic ha anunciat que “comptem amb la predisposició de les direccions de les escoles de Cubelles, perquè la Cultura ha de ser una peça bàsica de l’educació”.

 

La regidora de Cultura, Esther Soler, ha afirmat que “des de l’inici del mandat treballàvem a la regidoria per portar a la nostra vila diverses activitats culturals en espais municipals”. Un projecte que havia quedat aturat “primer per la pandèmia i després pels ajustos pressupostaris”, comenta Soler. La regidora, a més, ha agraït “la total predisposició de mossèn Lluís perquè puguem gaudir de l’església per fer aquest festival”.  

 

Per la seva banda, l’Alcaldessa de Cubelles, Rosa Fonoll, ha agraït al director Edmon Colomer, així com a la resta de col·laboradors “l’aposta perquè la inversió feta per la regidoria de Cultura i el Govern municipal proporcioni uns concerts d’aquesta qualitat a la vila de Cubelles”. Aquest festival “és apte per a tot els públics i animem a les famílies a gaudir-los conjuntament pares, mares i fills i filles”. L'entrada de tots els concerts és gratuïta i tenen una durada màxima de 75'.

 

El festival compta amb el suport del departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, Previsora General i l'Associació musical Eduard Toldrà. 


  • Festival Música i dansa Cubelles 2023
  • Festival Música i dansa 2023
  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC Ajuntament de Cubelles
  • Plaça de la Vila, 1
  • 08880 Cubelles
  • Fax 938951023