L'OMIC recupera prop de 36.000 euros en les mediacions de l'any 2024
El Servei Públic de Consum (OMIC) va gestionar un total de 490 casos al 2024. D'aquests, 345 són consultes d'informació, 142 reclamacions, dues queixes i una denúncia. El balanç anual d'aquest servei municipal constata un augment del 38% de gestions respecte l'any anterior, amb un increment de consultes del 69%.
Les mediacions en consum dutes a terme han permès recuperar 35.758,82 ', a més de resolucions favorables al consumidor com, per exemple, el retorn de productes. El 30% de les mediacions han tingut un resultat favorable per la persona consumidora, el 35% han estat desfavorables, en un 2% no s'ha obtingut resposta de l'empresa i el 33% restant s'han traslladat a altres administracions o bé la ciutadania ha desistit de la seva reclamació.
Pel que fa a la satisfacció dels usuaris, els resultats de l'enquesta realitzada pel servei indiquen una valoració positiva superior al 80% en termes d'informació, orientació, capacitat del personal i rapidesa en la primera resposta. A més, un 76% ha considerat útil la informació per resoldre les seves consultes, i un 88% tornaria a recórrer a l'OMIC en cas de tenir nous problemes de consum.
Durant el 2024, la Diputació de Barcelona va concedir dues subvencions a l'Oficina del Consumidor: una de 17.947 ' per a l'acció 'Suport OMIC' i una altra de 6.858 ' pel 'Servei de Mediació', sumant un total de 24.805 '.