L'OMIC atén més de 300 casos l'any 2023 amb un 64,7% de les reclamacions favorables a les persones consumidores
El Servei Públic de Consum de Cubelles va assistir, el passat 6 de juny, als Cercles de Comparació Intermunicipals (CCI), impulsats per la Diputació de Barcelona. Els CCI són una eina adreçada als ens locals per millorar la gestió mitjançant l'anàlisi d'indicadors, comparatives i l'intercanvi d'experiències.
En aquesta trobada es va presentar el resultat comparatiu dels 41 ens locals que hi van participar, procedents de 15 municipis amb una població similar a la de Cubelles. Al taller es van destacar diversos aspectes positius de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) durant l'exercici passat, corresponent a l'any 2023. Per exemple, es van atendre 301 casos i un 64,7% de les reclamacions van ser favorables a les persones consumidores. Un total de 354 assistents van participar en activitats d'educació i sensibilització promogudes per l'OMIC, un servei que suposa una despesa del 0,2% del pressupost municipal, a banda del finançament del 64% de la Diputació de Barcelona. L'OMIC va obtenir una valoració de 8,3 i el que més van apreciar les persones usuàries és el tracte i l'atenció rebuda.
Com a oportunitats de millora es va identificar la necessitat d'incrementar les inspeccions informatives a establiments comercials per garantir el compliment dels requisits obligatoris de consum, així com també augmentar la formació del personal tècnic per millorar la qualitat en els processos de mediació i poder assolir un major nombre de resolucions favorables a les persones consumidores.
L'OMIC atén de forma presencial i sense cita prèvia tots els dimecres de 10.00 a 13.00 hores al passeig Narcís Bardají, 12. Fora d'aquest horari es pot demanar cita o enviar consultes a través d'aquest correu i al telèfon 677 150 392.