El vent deixa una trentena d’incidències a Cubelles amb ratxes de fins a 95 km/h

Divendres, 13 de febrer de 2026

La Policia Local i el Servei Municipal d’Obres continuen treballant aquest matí per resoldre desperfectes i restablir la normalitat

L’episodi de vent intens registrat aquest dijous a Cubelles, amb ratxes màximes de fins a 95 km/h, ha provocat un total de 33 incidències al municipi al llarg de la jornada.

La franja més crítica s’ha concentrat al voltant de les 8.00 h del matí, quan s’han registrat cinc incidències en poca estona. A partir de les 16.00 h la situació ha anat evolucionant favorablement, amb una disminució progressiva dels avisos. Aquest matí, el municipi ha rebaixat l’estat d’alerta i ha passat a prealerta.

La major part de les actuacions (12) han estat relacionades amb l’arbrat, amb arbres i branques caigudes o amb risc de despreniment. Entre els casos més destacats hi ha la caiguda d’un arbre sobre un vehicle estacionat i diverses afectacions de branques a cablejat.

S’han gestionat també 8 incidències en elements estructurals, com cornises, tendals, planxes metàl·liques i dipòsits amb risc. En aquest àmbit, ha requerit una actuació destacada el despreniment d’una xapa del sostre de la benzinera Repsol, fet que ha obligat a delimitar la zona per garantir la seguretat. Igualment, s’ha intervingut en un domicili per assegurar dos dipòsits de gran volum amb risc imminent de caiguda.

Pel que fa a l’enllumenat i el cablejat, s’han atès 6 incidències per pals o línies amb afectació. També s’han registrat 5 incidències relacionades amb mobiliari urbà o elements desplaçats.

Durant tota la jornada, la Policia Local i el Servei Municipal d’Obres han treballat de manera continuada al carrer, coordinats amb els Bombers i les companyies subministradores, per atendre els avisos, assegurar zones afectades i prevenir situacions de risc. Els serveis municipals segueixen treballant a peu de carrer aquest matí per solucionar els desperfectes i minimitzar els efectes de les incidències, amb l’objectiu de recuperar progressivament la normalitat.

 

Afectacions del vent en la programació d’activitats i el Carnaval

L’alerta per vent ha comportat la suspensió de les classes a escoles, instituts i universitats, així com de les activitats esportives i sanitàries no urgents. També s’ha recomanat evitar desplaçaments innecessaris i prioritzar el teletreball sempre que fos possible.

A més, s’han tancat els espais naturals no urbans i s’han suspès les activitats previstes a l’exterior.

El vent ha afectat igualment la programació del Carnaval de Cubelles, amb la suspensió del Sermó previst per dijous al vespre i dels actes programats per aquest divendres a les escoles.

 

Informe meteorològic

Les persones que necessitin sol·licitar un informe meteorològic per a la tramitació de possibles danys poden fer-ho a través del formulari disponible al web municipal:

https://www.cubelles.cat/formularis-regidories/formularis-comunicacio/informe-danys-meteo/

Darrera actualització: 13.02.2026 | 10:43