Vint-i-quatre empreses del Garraf reben el distintiu de qualitat
1 d'octubre de 2007
L´acte de lliurament del diploma i distintiu acreditatiu de compromís amb la millora de la qualitat en la Destinació es va celebrar a la Llotja de Mar de BarcelonaEl passat dijous 27 de setembre, durant la I Jornada Interdestinacions de la província de Barcelona que es va celebrar a la Casa Llotja de Mar de Barcelona, es van atorgar els diplomes a totes les empreses i entitats que han aconseguit la certificació a la província de Barcelona, entre les quals es trobaven les vint-i-quatre entitats que van superar el procés d’implantació del Sicted al Garraf.
Aquestes han estat: l’Oficina de Turisme de Sitges, l’Oficina de Turisme de Vilanova i la Geltrú, l’Oficina de Turisme de Cubelles, les Platges de les Botigues, de Garraf, dels Balmins, de Sant Sebastià, de la Ribera i de la Barra de Sitges, la Platja Llarga de Cubelles, la Policia Local de Cubelles, l’Exposició Permanent del Clown Charlie Rivel, l’Atenea Park Suites-Apartaments, Clos la Plana, l’Hotel Cèsar, l’Hotel Melià Sitges, l’Hotel Palou, la Residència Universitària Vila-Nova (Grup Qualitat SCCL), els restaurants El Velero, La Fitorra, i La Pedrera, La Fundació La Granja, l’Agència de Viatges Serveis turístics Gaudir Viatges, Fruites i verdures Montse (Mercat Central).
L’acte va comptar amb la participació activa de diversos representants d’empreses i entitats certificades que van exposar les seves experiències al llarg del procés en un taula rodona. En representació del Garraf hi va participar la Sra. Joanaina Escalas de l’Hotel César i el Restaurant La Fitorra de Vilanova i la Geltrú.
El Consorci de Turisme del Garraf, responsable de la implantació d’aquest sistema a la comarca, amb el suport de la Diputació de Barcelona i la Cambra de Comerç de Barcelona, porta la gestió d’aquesta iniciativa i s’encarrega d’organitzar totes les activitats integrades en aquest projecte. Així des del seu inici s’han realitzat diferents sessions de formació i jornades de treball. Aquestes sessions han tractat sobre conceptes clau de satisfacció en la destinació, a l’empresa i sobre el rol dels professionals del sector. En les jornades s’ha treballat en profunditat sobre el Manual de Bones Pràctiques i en l’elaboració de les enquestes de satisfacció del visitant -eines que es posen a l’abast de cada empresa o entitat participant per millorar la seva gestió, per mesurar la qualitat en la prestació dels seus serveis i també la satisfacció del visitant- A més, s’han realitzat visites personalitzades a cada una de les empreses per tal de facilitar la implantació d’aquestes eines, alhora que compten amb l’assessorament d’una empresa consultora especialitzada i també amb eines d’avaluació del grau de satisfacció dels clients com son les enquestes que es realitzen als turistes.
L’experiència que ens ha donat aquesta primera edició ha estat molt positiva i ens encoratja a seguir treballant en aquesta direcció. El proper més d’octubre, començaran les primeres sessions formatives de la segona edició d’implantació del Sicted a la qual s’han adherit més de 40 empreses.

Ajuntament de Cubelles
- Plaça de la Vila, 1
- 08880 Cubelles