Treballadors i empresa d’escombreries negocien arribar a un acord per aturar la vaga iniciada dillun

15 de juny de 2005



La Mancomunitat demana que se segueixin els serveis mínims. Avui dimecres, 15 de juny funcionaran els serveis mínims de recollida de brossa de rebuig.El primer dia de vaga convocada pels treballadors del Servei de recollida d’escombreries no ha apreciat acumulacions. Segons Frederic Rafols, gerent de la Mancomunitat “la vaga ha començat afectant poc, però es preveu que a mesura que passin els dies vagi en augment”.

Tot i que en el primer dia no s’han apreciat acumulacions de brossa la Mancomunitat demana que se segueixin els serveis mínims.

Els treballadors, de Fomento de Construcciones y Contratas SA (FCC), empresa contractada per la Mancomunitat Penedès- Garraf per a la realització d’aquest Servei
reclamen, entre d’altres coses, més sou, més pagues extres i una distribució de torns a preu diferents.

En aquest sentit, el gerent de la Mancomunitat ha assegurat que “empresa i treballadors estan en converses constants”. Apunta que “les peticions són extenses i que a l’empresa li costa arribar a un acord”. També ha lamentat “els problemes per fer complir els serveis mínims, però diu que des de la Mancomunitat es demana a l’empresa encarregada d’oferir aquest servei que compleixi el contracte que tenen”.

La Mancomunitat, que està esperançada que en els propers dies s’arribi a un acord, ja va patir una altre vaga de treballadors l’any 2001, aleshores va durar tres dies.

Els serveis mínims són: recollida orgànica cada 48 h., recollida a escoles i centres assistencials cada 24 h. i recollida de la fracció resta cada 72 h. De fet, es demana que els ciutadans i ciutadanes seleccionin la brossa al màxim.

Els serveis de recollida selectiva de paper-cartró, envasos i vidre no estaran afectats per la vaga, per la qual cosa, cal també fer esment als usuaris, de que amb la utilització dels contenidors de recollida selectiva de paper-cartró (color blau), envasos (color groc) i vidre (color verd), per a aquesta materials, es disminueix importantment el volum de materials dipositats en el contenidor ordinari de recollida de residus, es a dir cal fomentar la recollida selectiva d´aquests materials.

En quan a la matèria orgànica, és molt important, que només es dipositi al contenidor d´orgànica i no al de rebuig. És a dir convé fer una acurada separació de la brossa orgànica de la resta, perquè no vagi al contenidor de rebuig.

Al mateix temps també recomanem, que a ser possible, només dipositin els residus en el contenidor els dies que hi hagi recollida.





  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC Ajuntament de Cubelles
  • Plaça de la Vila, 1
  • 08880 Cubelles
  • Fax 938951023