Tallers de prevenció de salut i drogues als instituts

27 de març de 2015


El Traca i l’Assessoria de Salut de l’Espai Jove es desplacen periòdicament als centres escolars per assessorar l’alumnat



L’alumnat de l’institut Cubelles han participat en els tallers de prevenció de drogodependències i els d’afectivitat, sexualitat, habilitats socials i autoestima. El tècnic del Pla de Prevenció de Drogodependències (TRACA) ha impartit diverses sessions com ara La diva nicotina. Que en sabem del tabac?, pels grups de 2n d’ESO, mentre que els grups de 3r han tractat la prevenció del consum d’alcohol a través del taller Què en sabem de l’alcohol? Tothom consumeix? No. El no com a resposta positiva.

 

Durant el mes de març els tallers han anat dirigits al curs de 4t d’ESO i sota el títol Cànnabis i altres drogues, on es tracta la prevenció del consum de tabac, cànnabis i altres substàncies, així com dels riscos associats a aquests consums.

 

En aquests tallers a més de tractar la prevenció d’una substància en concret també es resolen dubtes que els alumnes plantegin sobre altres substàncies.

 

A més, des de l’Assessoria de Salut per a Joves s’ha ofert el  taller Les regles del joc als cursos de 3r d’ESO i des que es va detectar la necessitat d’una segona intervenció, s’ha realitzat també el taller d’Autoestima. També s’han fet els tallers Créixer i madurar. Entrada a l’adolescència a 1r d’ESO i a 4t s’ha treballat el què i el com de la prevenció de riscos com les infeccions de transmissió sexual i l’embaràs imprudent des d’una perspectiva capacitadora a través del taller Prevequè?

 

A l’Institut Les Vinyes durant aquest trimestre l’Assessoria de Salut també hi és present amb tallers d’habilitats socials per fer front a la pressió de grup Quan dic que no, és que no i a 4t també s’ha impartit el taller Prevequè?


  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC Ajuntament de Cubelles
  • Plaça de la Vila, 1
  • 08880 Cubelles
  • Fax 938951023