28 de juliol de 2023
La delegació municipal també ha demanat suport en la redacció dels plans de sequera i inundabilitat i que s’informi la ciutadania del projecte de la dessalinitzadora
Una delegació del Govern de Cubelles, formada per Rosa Fonoll, Renata Bedós, Josep Maria Hugué i Narcís Pineda es van reunir aquesta setmana amb Samuel Reyes, director de l’Agència Catalana de l’Aigua, per abordar diversos assumptes que afecten a Cubelles.
Una de les prioritats és el compromís de l’ACA d’ampliar l’estació de bombament de l’avinguda Onze de Setembre per millorar la rendibilitat del sistema Vòrtex que ha de minimitzar els abocaments a la llera del Foix. El projecte està en la fase final de redacció i Reyes s’ha compromès a que l’Agència assumeixi el cost tota de l’obra, a través d’una subvenció al Consell Comarcal del Baix Penedès, que és qui gestiona la depuradora Cubelles-Cunit.
També es va abordar la necessitat municipal de redactar els plans de sequera i inundabilitat del municipi. Aquest últim es podria abordar a través dels fons europeus i de forma conjunta amb la resta de municipis de la llera del Foix.
Finalment, la delegació cubellenca va reclamar a l’ACA, i aquesta va agafar el compromís, que en el moment en què es disposi de tota la informació relativa a la construcció de la dessalinitzadora es faci una informació pública a la població. Aquesta infraestructura forma part del pla que la Generalitat ha aprovat contra la sequera.