Nou curs de preparació per a la prova d’accés als CFGM
24 de juliol de 2012
Les inscripcions es faran a l’OPIC a partir del 17 de setembre i el curs s’allargarà fins l’abril de 2013
La regidoria d’Ensenyament impulsa un nou curs de preparació per a les proves d’accés als Cicles Formatius de formació professional de Grau Mitjà (CFGM). Aquesta iniciativa és un pas endavant per al municipi, doncs Cubelles no disposa d’oferta educativa estable fora de l’educació reglada. Al no haver-hi al municipi centres de formació o escoles d’adults, aquest curs suposa obrir un ampli ventall de possibilitats de trajectòries formatives i d’entrada al món laboral.
La prova d’accés als CFGM consta d’un sol examen i el fet de superar-lo dóna dret a cursar qualsevol cicle formatiu amb validesa a tot l’estat. Per accedir al curs cal complir els 17 anys durant l’any 2013 i no disposar del graduat d’ESO.
El curs de preparació té una durada de 330 hores des d’octubre de 2012 a abril de 2013, de dilluns a dijous de 17.3. a 21h. Les inscripcions poden fer-se a l’OPIC del 17 de setembre al 5 d’octubre i cal aportar una fotocòpia del DNI o altre document acreditatiu. En cas de sobrepassar el nombre de places, els empadronats a Cubelles tindran preferència per sobre de la resta de candidats. El preu públic del curs és de 50€.
La prova d’accés conté les competències bàsiques següents:
-Competència comunicativa en llengua catalana i castellana
-Competència comunicativa en llengua estrangera (francès o anglès)
-Competència social i ciutadana
-Competència matemàtica
-Competència d’interacció amb el món físic
-Competència en tecnologies