Mercat artesanal dels alumnes de l’escola Mar i Cel, el 8 de maig

8 d'abril de 2015


Vendran productes elaborats per l’alumnat en el marc del programa Cultura Emprenedora a l’Escola



El proper 8 de maig, a la plaça del mercat, els alumnes de 5è de l’escola Mar i Cel realitzaran un mercat on vendran els productes que hauran produït artesanalment, en el marc del programa Cultura Emprenedora a l’Escola (CuEmE) amb col·laboració amb l’Ajuntament de Cubelles, el Servei d’Iniciatives Econòmiques de la Mancomunitat Penedès-Garraf i la Diputació de Barcelona.

 

L'objectiu de CuEmE és fomentar la cultura emprenedora i les competències bàsiques dels estudiants del cicle superior d'Educació Primària. El projecte es desenvolupa al llarg de tot el curs. Es la primera vegada que participa una escola de Cubelles, l’escola Mar i Cel, concretament amb una cinquantena d’alumnes de 5è de primària.

 

Durant el curs escolar, tots els alumnes d'una aula creen, gestionen i tanquen una cooperativa, procés que comporta tasques tan variades com la de constituir la cooperativa (denominació, estatuts, finançament, etc.), o el disseny del producte i imatge corporativa, entre d'altres. L'objectiu és que, en un context creatiu i lúdic, l'alumnat desenvolupi capacitats emprenedores mitjançant un aprenentatge transversal, a la vegada que manté contacte amb entitats i empreses del territori, facilitant la integració de l'escola amb l'entorn.

 

El projecte relaciona l'escola amb l'entorn, proporcionant als alumnes una vessant pràctica i d'experiència vital dels aprenentatges empresarials. Alhora, com a projecte educatiu es treballen un conjunt de valors i capacitats individuals que són rellevants per impulsar qualsevol activitat o iniciativa, ja sigui professional, social, política, etc.,  a més de contribuir  al desenvolupament personal.

 

Un altre dels passos que realitzaran els alumnes serà visitar a l’Alcaldessa del municipi, Mònica Miquel, el 10 d’abril, per tal de presentar-li personalment el projecte i que els gestioni els permisos necessaris per a organitzar el mercat. També realitzaran una visita in situ a l’espai de la plaça del Mercat per trobar la millor ubicació. 


  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC Ajuntament de Cubelles
  • Plaça de la Vila, 1
  • 08880 Cubelles
  • Fax 938951023