Medi Ambient participa en la travessa marítima pel litoral de Colls i Miralpeix
24 de maig de 2010
Els assistents del curs de gestió de municipis litorals han pogut fer observacions de l’espai natural de Colls i Miralpeix, des del mar a bord de la goleta El Far
La regidora de Medi Ambient, Rosa Fonoll, i personal tècnic de la regidoria van participar de la jornada final del curs de formació per a tècnics municipals en Gestió Integrada de les Zones Costaneres (GIZC), adreçat a tècnics de municipis del litoral de Barcelona. La sessió va tenir lloc a bord de l'embarcació Far de Barcelona amb un rumb fix: conèixer des del mar l'espai Xarxa Natura 2000 i els projectes que s'estan implantant als Colls i Miralpeix.
Durant la travessa, els assistents van poder fer observacions dels projectes del Consorci com el pla de gestió de la zona marina protegida, el parc d'esculls artificials, el camí pedalable pel litoral, el projecte d'educació ambiental a bord de la goleta ARAN, o la recuperació de la riera de Ribes. Amés dels representants cubellencs, van prendre-hi part el regidor de Medi Ambient de Sitges, Josep Orriols, representants de la Unió Europea per a la Conservació de la Costa (EUCC), representants de la Universitat Politècnica de Catalunya, i tècnics d'ajuntaments del litoral català.
El curs, que es va iniciar al febrer al Centre d'Estudis del Mar de Sitges, s'ha emmarcat en el pla de formació de l'Àrea de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona i ha estat organitzat amb el Consorci de Colls i Miralpeix i l'Agència de Disseny i Desenvolupament de Sitges.
El Far de Barcelona és una goleta-escola de navegació tradicional destinada a fer arribar a la ciutadania el llegat històric del patrimoni marítim recuperat a la ciutat de Barcelona, i els valors associats a la cultura marítima, d'una forma vivencial i participativa. La goleta està gestionada pel Consorci El Far, participat per l'Ajuntament de Barcelona, Generalitat de Catalunya, Diputació de Barcelona i Port de Barcelona.