L’OPIC es modernitzarà gràcies a un estudi de la Diputació de Barcelona
10 de març de 2013
El projecte es va presentar recentment al Govern i a tècnics municipals i estarà completat al juny
La regidoria de Participació Ciutadana, amb la col·laboració tècnica de la Diputació de Barcelona, ha engegat un projecte que té com a principal objectiu millorar el sistema d’atenció ciutadana municipal. L’objectiu és tenir una primera avaluació cap al mes d’abril i que abans del proper juny es pugui aprovar el pla amb les possibles millores que es detectin, amb l’objectiu de millorar l’atenció a la ciutadania.
Tenint en compte que l’Oficina de Participació i Informació Ciutadana (OPIC) és la porta d’entrada de la ciutadania en la seva relació amb el Consistori, el projecte pretén que aquesta sigui “una unitat organitzativa important dins la Corporació” i que sigui “capaç de donar informació sobre qualsevol servei, tràmit o activitat municipal i canalitzar de manera eficient les consultes tècniques cap als diferents departaments”. Un dels objectius que es persegueixen és que l’OPIC pugui “registrar i iniciar la majoria dels tràmits, de tal manera que la ciutadania tingui com a primer interlocutor de l’Ajuntament al personal de l’OPIC”. Per tant, és necessari que aquest servei disposi d’informació actualitzada de tots els tràmits municipals.
El Govern municipal pretén, amb aquest estudi, millorar l’accessibilitat de la ciutadania i incrementar el nivell de qualitat i quantitat dels serveis d’informació i tramitació, a més d’augmentar l’eficàcia i l’eficiència de l’atenció i oferir a la ciutadania més comoditat en la gestió dels tràmits, millorant-ne la comunicació. En quant als públics interns de la Corporació, el document final ha de servir per potenciar la primera línia d’atenció, millorar la comunicació i coordinació entre tots els departaments i la rendibilitat dels recursos municipals, i descarregar als departaments de l’atenció de primer nivell, el que els permetrà centrar-se en les funcions d’atenció de caire especialista.
Actualment, el projecte ha completat la seva primera fase, la de comunicació i planificació. Entre els mesos de març i abril es completaran la diagnosi i la personalització de l’inventari de tràmits, per després dissenyar el model d’OPIC que ha de tenir Cubelles (maig) i aprovar el pla d’implantació d’aquests canvis (juny).
El regidor de Participació Ciutadana, Xavier Grau, va destacar la importància del document per la “millora de l’atenció ciutadana que ofereix l’Ajuntament”.