L’Exposició Charlie Rivel cedeix material a una mostra dedicada a Paulina Schumann

19 de gener de 2011


Un vestit d’amazona de la filla de Rivel i una samarreta, perruca, nas i set de maquillatge del pallasso s’exposaran fins el 8 de maig a l'Arts Santa Mònica




L’Arts Santa Mònica de Barcelona ha rebut la cessió de material divers de l’Exposició Permanent del Pallasso Charlie Rivel per a una mostra dedicada a la seva filla, Paulina Schumann. El museu local ha prestat una samarreta, perruca i nas que el pallasso havia fet servir en les seves múltiples actuacions, a més d’una caixa de maquillatge amb els estris originals que Charlie Rivel feia servir per caracteritzar-se. A més, es cedeix un vestit que la seva filla feia servir en les seves actuacions com a amazona.
 
L’exposició Un segle de circ. Paulina Andreu Rivel Schumann s’inaugurarà el proper 25 de gener a les 19h. i es mantindrà a l’espai arxiu de l’Arts Santa Mònica fins el 8 de maig, quan tot el material retornarà a l’Exposició Permanent del Pallasso Charlie Rivel de Cubelles que es troba ubicada a l’interior del Castell dels Marquesos d’Alfarràs. Aquesta mostra està comissariada per Raffaele dDe Ritis, expert en circ internacional, i Jordi Jané, expert en circ que ja va participar l’acte d’homenatge que se l’Ajuntament va retre a Paulina Schumann el 25 de novembre de 2008 amb motiu dels guardons que va rebre, la Medalla d’Or al Mèrit en les Belles Arts concedida pel Ministeri de Cultura i el Premi Nacional de Cultura en modalitat de Circ de la Generalitat de Catalunya.
 
Informació de l’exposició
La mostra és un recorregut iconogràfic i documental per tota la carrera artística de Paulina Schumann, una gran dama del circ del segle XX i un dels mites vivents de les èpoques daurades del gran circ del segle XX. Filla de Josep Andreu Charlie Rivel i formada al si de la família, Paulina Schumann encarna la rara i singular emergència de les estrelles femenines del microcosmos circense. Amb un sòlid bagatge en pistes i escenaris d’arreu d’Europa i Amèrica com a acròbata, equilibrista, ballarina, cantant i intèrpret musical, la seva entrada, el 1946, al prestigiós circ Schumann la inicia en l’art eqüestre i, amb una carrera meteòrica, la converteix, tant amb els cavalls en llibertat com amb els d’alta escola, en la indiscutible número u de les amazones europees.
 
El seu glamur personal i l’exquisidesa de les seves creacions eqüestres en fan un personatge admirat popularment, la projecten al cinema i a les portades de les revistes i, alhora, la situen al centre d’interès de les festes de l’alta societat i la reialesa europees.
 
Paulina Schumann no havia actuat mai a l’Estat espanyol, però l’estima per la seva Barcelona natal la impulsa a exhibir-se com a amazona d’alta escola a la temporada nadalenca de 1998 del Circ Raluy.

  • Vitrina web
  • Vestit web
  • Maquillatge web
  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC Ajuntament de Cubelles
  • Plaça de la Vila, 1
  • 08880 Cubelles
  • Fax 938951023