L’Ajuntament vol posar en marxa abans de l’estiu l’Oficina Municipal d´Informació i Atenció al Ciuta

14 de gener de 2004



L´OMIAC serà el punt d’informació municipal que resoldrà les consultes dels ciutadans. El nou servei centralitzarà tota la informació necessària perquè els ciutadans puguin realitzar gestions i tràmits a l’AjuntamentLa regidoria de Participació Ciutadana de l´Ajuntament de Cubelles posarà en marxa a l’estiu l’Oficina Municipal d´Informació i Atenció al Ciutadà (OMIAC), amb l’objectiu, segons ha explicat el regidor de Participació Ciutadana, Xavier Grau, que “sigui un servei d’informació directe que centralitzi tota aquella informació necessària que els veïns requereixin per a fer les seves gestions i tràmits a l´Ajuntament”.

Xavier Grau ha destacat la necessitat d’aquest nou servei donat “el fort creixement tant de la població com del mateix Ajuntament, l’augment considerable de les gestions diàries administratives rebudes a l’Ajuntament, i al fet que hi ha moltes persones que no coneixen encara la mecànica de funcionament intern”. En aquest sentit, el regidor assegura que “abans de l´estiu s´hauran fet passos importants que dependran de l´espai que tinguem”.

De fet, l’execució del conjunt del projecte va lligat a l’ampliació de la casa consistorial. “Hi haurà serveis que es podran aplicar abans de l´estiu i d’altres que s’aniran posant en marxa posteriorment”. Així, l’OMIAC es posarà en marxa per fases. “No es podrà implantar immediatament la totalitat del projecte, però sí que es reconduirà alguns processos interns de l´Ajuntament. Ràpidament podrem canviar el model d´atenció ciutadana que ara tenim”, explica Grau.

D’una banda, “s’habilitarà el servei de cara a l´exterior”; i de l’altre, “es reconduirà els circuits interns de l´Ajuntament perquè els diversos departaments com ara urbanisme i recaptació aportin la seva informació sobre el servei a un sol mostrador perquè a partir d´aquí les persones que el gestionin puguin canalitzar aquesta informació al ciutadà”.

“El nou servei”, ha dit el regidor, “s’ubicarà al mateix Ajuntament, aprofitant l´espai de recepció situat a la planta baixa de l’edifici, on en aquests moments estan ubicats els serveis generals”.

En aquests moments la regidoria treballa en el projecte que determinarà i seleccionarà un determinat nombre de personal, que estarà format entre dues i quatre persones, i que seguirà un procés de formació per conèixer tot el ventall de serveis de l´Ajuntament, del municipi, de les entitats... A través d’aquest servei també es podran fer tràmits i gestions com ara donar-se d´alta del padró municipal, pagar sancions, fer tràmits de llicències d´obres i liquidacions a través d´internet...

“Tot i la limitació actual d’espai i de recursos la voluntat d´aquesta nova oficina”, insisteix Grau, “és que a partir d´aquí es controli la gestió de l´atenció telefònica i la informació al ciutadà perquè puguin fer els seus tràmits i gestions”.

Actualment, l’Ajuntament ofereix un servei d’atenció ciutadana cada dia de dilluns a dissabte als matins i els dijous a la tarda. “L’ampliació de nous horaris dependrà de la disposició de més personal”, diu el regidor.

  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC Ajuntament de Cubelles
  • Plaça de la Vila, 1
  • 08880 Cubelles
  • Fax 938951023