12 de febrer de 2009
L’empresa adjudicatària s’encarregarà de l’aspiració i l’escombrat manual, l’escombrat mecànic i mixt i la recollida d’andròmines durant els propers 8 anys
L’Ajuntament de Cubelles i CESPA tenen l’objectiu de realitzar un canvi qualitatiu de la neteja viària i un nivell òptim d’aquesta, entenent com a tal la no aparició de restes de qualsevol tipus o brutícia al terra, l’acumulació de les mateixes en els punts de recollida i la no existència d’elements (pintades, cartells...) que incideixin negativament en l’aspecte del municipi. Per a poder complir amb aquest objectiu, l’empresa es basarà en un Pla de neteja viària en què es tindrà en compte la sectorització del municipi en 10 zones.
El servei es divideix en dos períodes. El primer, de temporada baixa, va des de l’1 de gener al 31 de maig i des de l’1 d’octubre al 31 de desembre. El segon, conegut com la temporada alta, és el que va des de l’1 de juny al 31 de setembre i el període de Setmana Santa.
L’oferta de CESPA incrementa les freqüències mínimes establertes pels plecs de condicions tal i com s’estableix en el contracte que l’empresa adjudicatària i l’Ajuntament van signar el passat 2 d’octubre per un import anual de 666.987,84 € més IVA. CESPA executarà el servei durant un període de 8 anys, prorrogables per un màxim de 10 anys totals.
Maquinària i control del soroll
CESPA, en la seva oferta, es va comprometre a adquirir la maquinària nova per al servei de neteja de Cubelles que va presentar-se públicament el passat 11 de febrer. Els nous vehicles compleixen amb la voluntat municipal de ser respectuosos amb el medi ambient. Per aquest motiu n’hi ha d’elèctrics i que utilitzen combustible biodièsel.
L’adjudicatari, a més de complir amb la legislació vigent sobre sorolls, ha tingut una especial sensibilització per posar dispositius addicionals d’insonorització dels mateixos per garantir que no molesten a la ciutadania.
En total s’ha adquirit:
- 1 aspirador (glutton elèctric) per als serveis d’aspiració manual.
- 1 vehicle minibrigada (Piaggio Porter elèctric) per a la mobilitat de l’equip d’escombrat manual, especialment a la zona del passeig Marítim.
- 1 escombradora (RAVO 540) per a l’equip d’escombrat mecànic i mixt.
- 2 escombradores (MFH 2.500) per als equips d’escombrat mixt.
- 4 bufadors de baix nivell sonor (Komatsu) per als equips d’escombrat mixt.
- 1 vehicle brigada (Nissan Capstar) per al servei de recollida d’andròmines.
- 2 vehicles pick-up (Nissan Navara) en règim de lloguer per al servei de recollida d’andròmines i control de l’encarregat (un tercer vehicle s’incorporarà a la recollida d’andròmines en temporada alta).
- 1 hidronetejador per al servei de neteja de taques i pintades.
Modalitats de neteja
La neteja té, principalment, les següents modalitats: escombrat manual; aspiració manual; escombrat mixt; recollida d’andròmina; neteja del mercat; neteja de graffits i neteges d’emergència.
L’escombrat manual es realitza 6 dies a la setmana amb 2 peons i un vehicle elèctric per desplaçar al personal. En temporada alta s’amplia a set dies setmanals.
L’aspiració manual es realitza 6 dies a la setmana amb 1 peó més un aspirador. En temporada alta s’amplia a set dies setmanals.
L’escombrat mecànic/mixt es realitza 6 dies a la setmana amb 3 equips, formats cadascun per 1 conductor, 1 peó amb bufador i una escombradora. En temporada alta s’amplia a un 4rt equip i a set dies setmanals.
La recollida d’andròmines es realitza tots els dies de la setmana amb dos equips. El primer està format per 1 peó conductor amb un vehicle tipus Nissan Capstar i 1 peó. El segon equip està format per 1 peó equipat d’un vehicle pick up. En temporada alta aquest servei s’incrementa amb un 3er equip format per 1 peó i un vehicle pick up.
Aquesta és, precisament, una de les grans preocupacions municipals, atès que l’abandonament d’andròmines a la via pública és la que dóna una major sensació de brutícia al municipi.
Personal
Per a tots aquests serveis, l’Ajuntament disposarà d’una plantilla d’unes 16 persones, a les que caldrà sumar un encarregat del servei. A més, en períodes festius i fora de l’horari del servei, l’empresa designarà un personal de guàrdia per a respondre de forma ràpida i eficaç davant de qualsevol emergència que sorgeixi. Aquest personal es veurà incrementat en els períodes de temporada alta i es cobriran les vacances i baixes del personal perquè no es vegi mancat en cap moment el servei.
L’empresa té la voluntat de superar l’índex del 2% de les places de la plantilla destinades a persones amb discapacitat, mobilitat reduïda o amb risc d’exclusió. El nou personal del servei de neteja viària de Cubelles es proveirà a través de la borsa del Servei d’Ocupació Laboral de Cubelles (SOLC).
Freqüència i horari
En quant a l’horari dels serveis, l’empresa disposarà dues franges horàries per a la majoria dels seus equips. En temporada baixa serà de les 7 a les 14 h., mentre que en temporada alta serà de les 6 a les 13 h. a més, hi haurà un servei de neteja especial al voltant dels centres escolars entre les 7 i les 8 h. (en temporada alta entre les 6 i les 7 h.) i del Mercat municipal (15 a 17 h.). Finalment, els dissabtes i diumenges de la temporada alta, entre les 15 i les 18 h., es realitzarà el repàs del passeig Marítim.
Per zones, la neteja es realitza amb la següent freqüència:
A més, l’empresa s’encarregarà de la neteja de les festes i fires que es realitzin, de la neteja de pintades i cartells (30 jornades a l’any) i les neteges d’urgència, que es farà sempre que aquestes es produeixin. CESPA també ha proposat una neteja especial del passeig Marítim a les tardes del cap de setmana del període de temporada alta. Aquest servei el realitzarà mitjançant un peó dotat d’un vehicle elèctric.