La Generalitat recuperarà les platges amb la sorra extreta del port

20 de març de 2006



Al de Cubelles, però, les primeres actuacions no han evidenciat un sobrant de sorra al portEl projecte de la Direcció General de Ports i Transports del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya de regenerar les platges locals amb la sorra del port ha quedat aturat. L´objectiu de l´organisme autonòmic era el dragatge dels ports per tal d’extreure sorra acumulada en determinades zones del fons marí per efecte de la dinàmica litoral i dipositar-la en aquelles platges dels municipis més afectades per la pèrdua de sorra.

Els responsables de la Direcció General de Ports i Transports i l’empresa encarregada de dur a terme aquestes obres, es van reunir prèviament a l´inici de les obres amb l’Alcalde i el tècnic municipal de Medi Ambient, per tal d’exposar en què consistirien aquests treballs al municipi, concretament al Port de la Tèrmica de Cubelles.

Les obres van començar el 13 de març, però no es va trobar acumulació de sorra per dragar tot i que en els estudis previs realitzats a la zona, a causa de la dinàmica litoral, havien variat considerablement en el moment d’executar els treballs. Davant d´aquest fet, el vaixell es va traslladar al port de Vilanova i la Geltrú d’on sí es va extreure sorra suficient com per ser dipositada a les zones de la Platja Llarga més afectades.

Abans i durant l’inici de les obres s’han pres una sèrie de mesures importants tal com la presa de mostres de la sorra a extreure per tal de determinar que les seves característiques són les adients per poder ser aprofitada per recuperar platges del municipi, la previsió que els residus resultants del dragatge siguin tractats per gestors autoritzats, la senyalització de totes les zones potencialment afectades avisant de les obres a realitzar, la notificació de l’inici i el desenvolupament de l’actuació a les diferents administracions i ens afectats.

Des de la regidoria de Medi Ambient es confia que la continuïtat d´aquest projecte permeti una millora progressiva de la qualitat de les platges locals.

  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC Ajuntament de Cubelles
  • Plaça de la Vila, 1
  • 08880 Cubelles
  • Fax 938951023