L´Ajuntament posa en marxa un servei de recollida de reclamacions pels talls de submi
23 d'agost de 2002
S´ha posat a disposició dels ciutadans uns fulls de reclamació a través de l´Oficina del Consumidor que es poden omplir a l´Oficina de Turisme i, per altra banda, el consistori i l´empresa elèctrica estan en converses per canviar el sistema radial de subministrament per un d´anells elèctrics que garanteixi una alimentació continuadaL´Ajuntament de Cubelles canalitzarà a través de l´Oficina Provincial d´Atenció al Consumidor les queixes dels cubellencs i cubellenques sobre l´avaria del subministrament elèctric que va deixar a les fosques part del municipi durant 14 hores, el passat dia 22 d´agost. Aquesta avaria, que va tardar moltes hores en ser localitzada pels tècnics de FECSA-ENDESA, va afectar a bona part dels abonats de la companyia de la zona del nucli urbà i l´Eixample, principalment. Aquest sistema ja es va fer servir el passat mes d´abril, en una anterior avaria que va afectar a la vila de Cubelles de forma continuada, i l’Ajuntament espera que l’empresa elèctrica es faci càrrec dels danys i perjudicis que l’aturada de subministrament elèctric hagi provocat als usuaris, principalment particulars, empresaris comercials, i industrials.
L´avaria es va produïr cap a les 4 de la matinada del dijous 22 d´agost i es va perllongar fins a 1/4 de 8 del vespre del mateix dia. Aquest fet va obligar a alguns comerços a haver de tancar les seves portes, atès que la manca de subminitrament elèctric va inutilitzar tots els sistemes electrònics tals com ordinadors i registradores, càmeres frigorífiques, i enllumenat. Els empresaris locals, però, no van ser els únics afectats, ja que diversos particulars han patit avaries en aparells elèctrics que, directa o indirectament, han provocat pèrdues econòmiques.
Des de l´Ajuntament de Cubelles, a través de l´Alcalde Josep Marcillas, es va mantenir un estret contacte amb la companyia elèctrica per conèixer l´abast de l´avaria, primer, i la seva solució. A més, tot i que l´emissora municipal es va quedar sense llum i no va poder informar a la ciutadania, tant la Policia Local com l´Oficina de Turisme van transmetre puntual informació als ciutadans al respecte de l´avaria.
L’Alcalde de Cubelles, Josep Marcillas, ha explicat que ”el tall de llum no va afectar a tota la població sinó que el va patir un 25% de la població, disgregat per diverses zones del municipi”. Marcillas ha afegit que el principal problema ha estat el sistema d’alimentació elèctric ja que la companyia elèctrica té instal·lat un sistema radial de subministrament.
Davant el problema l’Ajuntament de Cubelles s’ha posat en contacte amb responsables de la companyia elèctrica per tal de seguir de prop les tasques de restabliment de llum a Cubelles. De moment el consistori ja ha mantingut diverses converses amb l’empresa subministradora i estan arribant a la conclusió que el que cal és canviar el sistema de subministrament radial per un d’anells elèctrics. L’Alcalde de Cubelles ha dit que ”amb aquesta mesura la població de Cubelles estaria alimentada elèctricament de manera continuada”.
L’Ajuntament de Cubelles té previst per dilluns 26 d’agost continuar amb les converses per tal d’establir un remei al problema de forma immediata per tal que no es torni a produir la situació. A partir d’ara s’ha d’elaborar un projecte, i un pla d’actuació que serà executat per fases, ja que afectarà a tot el municipi.
Canalitzar les reclamacions
Paral·lelament, l´Ajuntament de Cubelles i l´Oficina del Consumidor col·laboraran una vegada més de forma conjunta en la tramitació de les queixes dels cubellencs i cubellenques pel tall de llum del passat 22 d´agost. Segons el protocol d´actuació proposat per l´Oficina Provincial d´Informació al Consumidor de la Diputació de Barcelona, els ciutadans afectats per un tall de llum han de dirigir-se a l´Oficina d´Informació i Turisme de Cubelles, on se´ls lliurarà un formulari en què se sol·liciten el nom i cognoms del titular del contracte, el domicili, el telèfon, el número de polissa i el tipus d´abonament.
A més d´aquestes dades, també es demana concretar la tipologia de la irregularitat del subministrament, el dia i hores en què es va produïr el tall de llum, i la relació d´aparells espatllats o incidències que ha ocasionat aquest tall. És necessari aportar la factura de l´arranjament o els comprobants de la despesa efectuada. S´ha d´omplir una fitxa per cadascun dels danys denunciats.
Amb totes aquestes dades s´elabora l´expedient de cada particular o empresa afectada i es remet a l´Oficina Provincial d´Informació al Consumidor de la Diputació de Barcelona. Una vegada els tècnics d´aquests departament disposin de totes les reclamacions, s´intentarà un anegociació col·lectiva de la problemàtica amb la companyia. cal tenir en compte que, com tota negociació, aquesta pot no tenir èxit, per la qual cosa si no s´arriba a un acord amb Fecsa-Enher caldrà fer demanar una sol·licitud d´arbitratge davant de la Junta Arbitral de Catalunya.
Les sol·licituds també es poden presentar de forma individual i particular a la mateixa companyia, dirigint-se a:
Direcció comercial
FECSA-ENHER I, SAU
Av. Vilanova, 12
08018 BARCELONA

Ajuntament de Cubelles
- Plaça de la Vila, 1
- 08880 Cubelles