El retard en el repartiment de les cartes ha provocat les crítiques dels veïns
3 de novembre de 2004
Vicenç Ibañez, Cap de Comunicació de Correus de Catalunya, ha motivat el retard en el repartiment de cartes a la caòtica identificació viària de carrers i números que té el municipi. Per la seva banda, l´alcalde fa una crida a la ciutadania perquè comprovin que la numeració i la identificació de carrer és correcte i que en cas de ser incorrecte procedeixin al seu canvi. El retard en el repartiment de les cartes ha provocat les crítiques dels veïns de la urbanització la Gaviota de Cubelles, que asseguren que el servei de Correus, des de fa un temps, torna a funcionar malament. Segons Eugeni Valldeperas, president de la urbanització "el problema és generalitzat a tot el municipi, fins i tot al centre urbà". Valldeperas assegura que "hi ha casos en que la correspondència triga 30 dies en arribar al seu destinatari".
Per la seva banda, Vicenç Ibañez, Cap de Comunicació de Correus de Catalunya ha motivat “el retard en el repartiment de cartes a la caòtica identificació viària de carrers i números que té el municipi”. “Ens consta” diu Ibañez que “l´Ajuntament està avançant força rotulant carrers, identificant els números i comunicant als veïns quin és el seu número de finca i carrer correcte”, però diu que “fa falta la col·laboració dels veïns perquè portin a la pràctica aquesta correcte rotulació”. “Això” ha assenyalat “implica un esforç per part dels carters que han de conèixer aquesta mancança i els efectes d´aquest problema”. I diu que “quan els suplents els substitueixen no tenen aquest coneixement. Aquesta correspondència queda acumulada fins que torna el carter titulat”.
El Cap de Comunicació explica que “degut a les crítiques i a la percepció dels usuaris en la qualitat del servei de correus ens veiem obligats a plantejar-nos la possibilitat de retornar la correspondència que vingui equivocada. D’aquesta manera no es notaran els retards". Ibáñez afegeix que “no servirà de res posar més personal sinó es ròtula bé el municipi”. A tot això apunta que “bàsicament són les urbanitzacions les que tenen aquestes problemàtiques de rotulació. Falta la col·laboració ciutadana".
Així mateix, creu que “si les condicions de rotulació milloressin, amb la plantilla que té Correus, està garantitzat el repartiment diari a tot el municipi porta a porta, excepte a les urbanitzacions que tenen aquestes bústies concentrades". El Cap de comunicació de Correus és conscient "del creixement de la població" i apunta que "el fet de disposar d´un nou local més gran ens permetrà reaccionar més ràpidament si fa falta una altre plantilla”.
L´alcalde de Cubelles, Josep Marcillas ha atribuït "el problema del repartiment de les cartes a la manca de personal en èpoques estivals o a la contractació de personal eventual de correus". L´alcalde apunta "haver parlat en diverses ocasions amb Correus" i afirma que "darrerament ens hem reunit novament amb ells". Marcillas diu que "els ha fet arribar les queixes i les instàncies rebudes i que s´està treballant conjuntament per intentar solucionar el problema".
De fet, l´alcalde reconeix que "en part sí pot influir la incorrecte numeració de domicili" i assenyala que "l´Ajuntament de Cubelles va fer constar al rebut de la contribució (IBI) les dades de la numeració i el carrer correcte". És en aquest sentit que l´alcalde "fa una crida a la ciutadania perquè comprovin que tenen la numeració i la identificació de carrer correcte" i que "en cas de ser incorrecte procedeixin al seu canvi". També diu que "no li correspon a l´Ajuntament fer el canvi de plaques sinó que ha de ser el ciutadà qui ha de donar l´adreça correcte allà on els envien la correspondència. Si no faciliten les dades a aquells qui els envien les cartes no els arribarà mai la correspondència".

Ajuntament de Cubelles
- Plaça de la Vila, 1
- 08880 Cubelles