El Ple demana per unanimitat un Registre de la Propietat a Cubelles

18 de setembre de 2007



S´ha creat la plaça de Notari de 3a a CubellesEl Ple de l´Ajuntament de Cubelles va aprovar per unanimitat sol·licitar a la Direcció General del Registre i del Notariat la creació d´un Registre de la Propietat a Cubelles. Maria Lluïsa Romero, Alcaldessa de Cubelles, va explicar que "aquesta petició ja es va fer l´any 2001 i el 2005" i va informar que "ara s´ha creat la plaça de Notari de Cubelles per la qual cosa ho tornem a demanar".

El municipi de Cubelles depèn del Registre de la Propietat de Vilanova. Això obliga als cubellencs i cubellenques a haver desplaçar-se a la capital del Garraf per a qualsevol gestió de registre documental. Recentment, el 9 de febrer, es va aprovar el RD 172/2007, sobre demarcació notarial, per la qual cosa es creava la Notaria de 3a a Cubelles i que "posa en evidència la necessitat de la creació paral·lela d´un registre de la propietat".

El regidor Joan Albet (CiU) va queixar-se del fet que "poblacions com Cunit, Calafell o Sant Pere de Ribes tenen el seu propi Registre de la Propietat" i va sentenciar que "és una injustícia per la que hem de lluitar perquè tenim dret".

Per la seva banda, el regidor de PPC Luis F. Álamán va mostrar el seu suport a la proposta del govern, però va demanar que "no s´utilitzi com a focs d´artifici, perquè molt em temo que serà molt difícil que ens ho concedeixin".

  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC Ajuntament de Cubelles
  • Plaça de la Vila, 1
  • 08880 Cubelles
  • Fax 938951023