El ple aprova per unanimitat que un carrer o plaça de Cubelles porti el nom de Teresa Mañé

18 de febrer de 2003



El ple de l´Ajuntament de Cubelles va aprovar, per unanimitat, rebutjar l´acció bèlica contra l´Iraq i condemnar l´assassinat del ciutadà basc Joseba Pagazaurtundua.En el ple de dilluns, els grups d’Entesa per Cubelles, CiU, PP i Grup Mixt van presentar una moció perquè una plaça o carrer porti per nom “8 de març, Dia Internacional de la Dona Treballadora”. La moció presentada pel govern municipal i que va ser aprovada per unanimitat també proposa que es posi el nom de Teresa Mañé a algun carrer o plaça de Cubelles, en reconeixement a totes les ciutadanes del municipi. Els grups de l’oposició, tant el PSC com Iniciativa per Cubelles van estar d’acord amb l’esperit de la moció.

Maria Lluïssa Romero, regidora del PSC considera que és una bona elecció proposar el nom de Teresa Mañé, ja que va ser “una dona inquieta, treballadora, liberal i va ser perseguida per les seves opinions”.
Per la seva part, l’Alcalde de Cubelles, Josep Marcillas, va aclarir que s’ha cregut convenient escollir la persona de Teresa Mañé, perquè "és filla de Cubelles, ja que s’ha descobert a través de la partida de naixement que va ser així, tot i que molt aviat va marxar a viure a Vilanova i la Geltrú”.

D’altra banda Pilar González, regidora d’Iniciativa per Cubelles, va mostrar-se totalment a favor de la moció presentada per l’equip de govern, però considera que l’Àrea de la Dona "ser més ambiciosos i que faci una proposta de calendari d’actes del Dia de la Dona Treballadora”.

Mònica Miquel, regidora d’Iniciativa per Catalunya-Verds, també va intervenir durant el debat de la moció i va apuntar que no s’ha d’intentar polemitzar sobre quins actes s’han de fer amb motiu del Dia de la Dona Treballadora. “Teresa Mañé va ser una destacada pensadora anarquista i va ser una excepcional pedagoga, però no s’ha de polemitzar sobre quins actes s’han o no s’han de fer i el que hem de fer és vetllar perquè el Dia de la Dona Treballadora es faci efectiu en aquelles persones que realment hi creiem”.

Una altra moció que el ple de dilluns va aprovar per unanimitat fa referència a la necessitat de millorar l’accessibilitat a les estacions de ferrocarril de Catalunya. La moció té per objectiu exigir a la companyia Renfe l’adopció de mesures urgents per tal de pal·liar els dèficits d’accessibilitat a les estacions. La moció també demanarà a Renfe que elabori un pla d’adequació de l’estació de Cubelles i que es faci extensiu a altres estacions de ferrocarril de Catalunya.

José Manuel Ardila, regidor de Benestar Social de Cubelles, considera que encara queda molt per millorar en aquest aspecte i que cal posar més esforços per garantir l’accessibilitat de les persones amb mobilitat reduïda a les estacions de Renfe. “Ens trobem amb que l’accessibilitat a les estacions dels municipis és més difícil i considerem que s’han de millorar totes aquestes instal·lacions, i a més aquest any ha estat declarat l’any de les persones amb discapacitats”.

D’altra banda, el govern municipal també va presentar una moció perquè es doni suport a la Convenció Europea. La moció va ser aprovada amb els vots a favor de tots els grups municipals amb representació al ple. La moció acorda saludar la convocatòria de la Convenció Europea encarregada de preparar la reforma dels Tractats Europeus i expressar el desig que es prepari un projecte de Constitució Europea, per ser sotmès a referèndum dels pobles d’Europa. La moció també vol que es doni suport a la Convenció catalana sobre el futur d’Europa i expressar la voluntat de participar en el “Fòrum cívic per una Constitució Europea”, per tal de reforçar la veu i el reconeixement de Catalunya en l’actual procés europeu. El darrer punt de la moció estableix expressar la voluntat del ple de treballar per una Europa pròxima, una democràcia europea representativa, participativa i partidària, que compti amb els municipis com a peces cabdals.

D’altra banda Entesa per Cubelles, CiU i el Grup Mixt van presentar una moció contra la guerra a l’Iraq, a la que també es van adherir el PP, el PSC i Iniciativa per Cubelles-Verds, ja que aquest grup també presentava al ple una moció referent al mateix tema. La moció proposa pronunciar-se contraris a una guerra contra l’Iraq, demanar al govern espanyol que defensi a tots els fòrums internacionals i especialment al Consell de Seguretat de les Nacions Unides una solució diplomàtica i pacífica per al conflicte de l’Iraq; i que s’exigeixi l’aixecament de les sancions a l’Iraq. La moció també estableix que s’exigeixi al govern de l’Iraq el compliment de la Resolució 1.441 del Consell de Seguretat de les Nacions Unides així com el compromís d’atorgar drets democràtics al seu poble i de respecte pels drets del poble kurd.

El ple de dilluns també va aprovar una moció presentada pel grup d’Iniciativa per Cubelles-Verds que demana una millora de la protecció i seguretat de les vies de Renfe al seu pas pel terme municipal de Cubelles.

Iniciativa per Cubelles va presentar un total de vint-i-set mocions en el ple de dilluns, però va decidir retirar les últimes set mocions de l’ordre del dia. La darrera moció que va passar per votació del ple feia referència a l’assassinat de Joseba Pagazaurtundua, membre de la plataforma "Basta Ya". La moció, presentada pel grup d’Iniciativa per Cubelles-Verds, va ser aprovada per unanimitat i condemna l’assassinat del ciutadà basc Joseba Pagazaurtundua.

  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC Ajuntament de Cubelles
  • Plaça de la Vila, 1
  • 08880 Cubelles
  • Fax 938951023