El govern aprova el pressupost del 2006 amb el compromís de modificar-lo al setembre
29 de juliol de 2006
PSC, ICb i ERC donen suport al document però demanen que al setembre es faci un ple per incorporar les inversions consensuades amb la inclusió del romanent de tresoreria de la liquidació del 2005.El pressupost i la plantilla del 2006 es va aprovar divendres en sessió plenària extraordinària amb els vots favorables del govern municipal (EC-FIC, PSC, ICb i ERC). Els socis de govern de l´Entesa, que té la regidoria d´Hisenda, van fer un vot de "responsabilitat", tot i mostrar el seu rebuig al procés de tramitació del document. La resta de grups van votar en contra (ICV i PPC) o es van abstenir (CiU).
Josep Marcillas, Alcalde i regidor d´Hisenda, va destacar que el pressupost té "uns ingressos i unes despeses ajustades d´11.900.000 €". Per a inversions s´ha destinat uns 450.000 €, destacant els projectes de "construccions esportives, el pla d´accessibilitat a les platges o l´ampliació de la llar d´infants", entre d´altres. La principal crítica dels grups del PSC, ICb i ERC s´ha centrat en la no inclusió del romanent de tresoreria, xifrada en gairebé 6 milions d´€. Aquest excedent econòmic és el resultat de les liquidacions aprovades. L´Alcalde i regidor d´Hisenda, Josep Marcillas va explicar que "la inclusió del romanent de tresoreria de la liquidació de l´exercici 2005 s´ha de fer un cop el pressupost està aprovat".
Malgrat tot, i per evitar el "colapse econòmic de l´Ajuntament", els tres grups del govern van donar el seu suport al document amb el compromís que "el 31 d´agost estigui aprovada la liquidació del 2005 i al setembre es faci un ple per modificar el pressupost amb la incorporació del romanent de tresoreria, degudament consensuat", va explicar Pilar González (ICb). A aquesta proposta hi va donar suport el PSC i ERC, mentre que Mònica Miquel (ICV) va demanar que el punt quedés sobre la mesa per poder-lo consensuar, qüestió que el govern va rebutjar.
La regidora ecosocialista va qualificar el posicionament dels grups de govern "d´excusa molt barata" i va assegurar que "el Govern no sap gestionar els impostos d´aquells que paguem". Miquel, en una intervenció aplaudida per part del públic, va reclamar la redacció del Pla de Mandat "que us vau comprometre a redactar" i va afirmar que "el poble ja no us creu".
Per a Joana Navarrete (PPC) el govern "segueix venent fum", després de demanar explicacions per l´absència del projecte de construcció del pont de la Mota de Sant Pere, entre d´altres infraestructures.
Finalment, Joan Albet (CiU) va mantenir una postura menys dura envers del govern, tot i que va reclamar "més participació, perquè ara no participa ni el govern". El cap de llista de la federació nacionalista va reclamar una planificació a curt, mig i llarg termini de les inversions a realitzar i tem "una despesa desordenada sense planificar" del romanent de tresoreria a incorporar.
Per altra banda, es va aprovar per unanimitat l´adhesió al conveni amb la Prefactura Central de Trànsit i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies per a l´intercanvi d´informació; i els dos dies festius per a l´any 2007 (30 de juliol i 16 d´agost).
Així mateix, es va donar compte del resultat de l´estudi econòmic financer (auditoria) corresponent a l´exercici 2006, elaborada per l´empresa externa Gabinet Tècnic d´Auditoria i Consultoria SA, per encàrrec de la Diputació de Barcelona. Josep Marcillas va explicar que per a aquesta empresa "la situació financera de la Corporació presenta un romanent de tresoreria positiu, recursos recurrents positius i ràtio d´endeutament del 27,2% (respecte del 110% màxim)". Per aquests motius conclou que "l´Ajuntament disposa de marge per finançar el retorn de l´endeutament financer, els projectes d´inversió municipals i les millores en les prestacions de serveis als ciutadans que es considerin adients". En aquest punt, Mònica Miquel va reiterar que "dèieu que faríeu una auditoria externa, i no l´heu fet".

Ajuntament de Cubelles
- Plaça de la Vila, 1
- 08880 Cubelles