El 8 de maig se celebra la 17a Diada de la Bicicleta

26 d'abril de 2005



Entre les novetats d´enguany destaca la implantació d´un recorregut més curt per als nens d´entre 0 i 5 anys, el sorteig d´una segona bicicleta, i un premi per a la carrossa més originalLa 17a edició de la Diada de la Bicicleta, que organitza la regidoria de Promoció Econòmica de l´Ajuntament de cubelles, se celebrarà el proper diumenge 8 de maig. Així ho ha anunciat el regidor Antonio Peregrina, que ha explicat les principals novetats que tindrà l´edició d´enguany.

La més destacada de les novetats serà la creació d´un recorregut especialment dissenyat pels infants, que transcorre íntegrament pel sector marítim i que s´inicia a l´esplanada del Poliesportiu. Segons Peregrina, aquesta proposta "respon a les demandes de diversos participants, que havien demanat que el recorregut es feia massa llarg per als més menuts".

La resta de l´itinerari serà igual que el de l´any passat. La concentració dels participants serà a la plaça del Mercat, a partir de les 10 del matí. Mitja hora més tard, a 2/4 d´11, està prevista la sortida en direcció a l´església de Santa Maria de Cubelles, on mossèn Lluís beneirà als participants.

La comitiva es dirigirà cap a la zona marítima, passant pels barris de l´Eixample i Sud Sumella i travessant la carretera per la rotonda d´entrada al municipi de l´Avinguda del Terme. Una altra de les novetats d´enguany és que, abans d´arribar a la desembocadura del riu Foix, les bicicletes passaran pel barri de la Mota de Sant Pere Clot del Bassó.

A la desembocadura es farà l´esmorzar popular, que serà previ a l´inici de la segona part del recorregut, que començarà al davant de la Sala Multiusos La Mota i anirà fins al passeig Marítim passant per l´Avinguda Onze de Setembre i el carrer de les Roses. El segon recorregut acabarà a la plaça del Mar.

Gimcana del Club Ciclista
Precisament, a la plaça del Mar, i abans del lliurament de premis, el Club Ciclista Cubelles organitzarà una nova gimcana. Per a poder participar d´aquesta activitat cal tenir menys de 16 anys i inscriure´s prèviament.

Entre els premis que es lliuraran enguany, destaquen dues novetats. La primera és que s´estableix un nou premi de 100 € per a la carrossa més original; la segona és relativa al sorteig de la bicicleta que cedeix gratuïtament Ciclos Pérez, i que enguany en comptes d´una ens eran dos. La segona la cedirà l´empresa d´enllumenat SECE.

El que es manté invariable és el premi que l´organització concedeix als grups disfressats superiors a 20 persones, que rebran 100 €. La resta de premis, també es mantenen i es premiarà al participant més gran, al més jove, al grup més nombrós, al participant més elegant, al millor grup local i no local, a la disfressa més elaborada, al participant més enginyós, a la bicicleta més ben guarnida, a la carrossa més original i a la bicicleta més antiga. Finalment, es donarà un trofeu commemoratiu als clubs de ciclisme participants per la promoció de l´esport de la bicicleta.

Inscripcions
Les inscripcions a la 17a Diada de la Bicicleta és totalment gratuïta i ja es pot fer a l´Oficina de Turisme de la plaça del Castell, 1, o bé al mateix lloc de sortida (plaça del Mercat) el mateix dia de la Diada. Malgrat tot, l´organització recorda que la inscripció és imprescindible per optar als premis, al sorteig de les bicicletes i a l´esmorzar.

  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC Ajuntament de Cubelles
  • Plaça de la Vila, 1
  • 08880 Cubelles
  • Fax 938951023