Cubelles es prepara per l’aplicació de la nova “Llei de dependència”

25 de gener de 2007



El desplegament d´aquesta llei es farà de manera progressiva a tot el territori de l´EstatCubelles es prepara per l’aplicació de la nova Llei de dependència, que va entrar en vigor a principis d’any. El desplegament d´aquesta llei es farà de manera progressiva a tot el territori de l´Estat. Està previst que durant el segon trimestre del 2007 es determini la data d´inici per a la presentació de sol·licituds de valoració pel reconeixement del nivell de dependència i els drets que se´n deriven.

Aquesta llei regula les condicions bàsiques de promoció de l´autonomia personal i l´atenció a les persones en situació de dependència mitjançant la creació del "Sistema para la Autonomia y Atención a la Dependencia", en el què col·laboren i hi participen l´Administració General de l´Estat, les Comunitats Autònomes i les Administracions Locals, mitjançant diferents tipus d’ajuts.

Tot i que aquest tipus d’adjuts ja existien abans, depenents de les diferents administracions, la nova llei amplia tot una sèrie de serveis que fins ara no existien.

En l’actualitat, més de 196.000 mil persones a Catalunya són susceptibles de ser protegides per aquest llei estatal. I es preveu que fins al 2015 al territori català hi haurà un increment de prop de 47.000 casos de dependència susceptibles de ser afectats per la llei. Del total de casos al nostre país, el 70% són majors de 65 anys que, molt aviat, podran començar a fer els tràmits per rebre els ajuts necessaris.

La Generalitat de Catalunya ha posat en marxa un dispositiu d´informació als ciutadans, en relació al desplegament d’aquesta llei, a través del telèfon 012, però també podeu demanar informació directament a la regidoria d´Acció Social de Cubelles, al tel. 93 895 24 57.

  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC Ajuntament de Cubelles
  • Plaça de la Vila, 1
  • 08880 Cubelles
  • Fax 938951023