Balanç positiu de la campanya "Cubelles segura"

18 de desembre de 2006



S´ha centrat en l´ús del cinturó, el compliment de la documentació i el no consum d´alcoholLa Policia Local ha fet una valoració altament positiva de la campanya “Cubelles segura”, que es va desenvolupar entre els dies 6 i 19 de novembre. A través d’un seguit de controls a diversos punts del municipi, la prefectura de la Policia Local pretenia motivar l’ús del cinturó de seguretat dins del terme municipal, així com el compliment de la normativa de circulació vigent, especialment en quant al fet de portar en regle la documentació preceptiva.

Per a complir amb aquests objectius, els agents van establir controls de l’ús del cinturó de seguretat, que a més donaven lloc a la comprovació de la documentació de conductor i vehicle, i controls preventius d’alcoholèmia.

En el primer dels operatius es van controlar 331 vehicles, dels quals 49 no portaven el cinturó de seguretat (14,8%). Aquesta és una xifra que, sense ser alarmant, sí és significativa, atès que entre les causes de defunció en un accident de trànsit no fer ús del cinturó és una de les més significatives. A més, d’aquests vehicles controlats es van denunciar, per diferents motius relacionats amb la documentació obligatòria (ITV, assegurança...), només a 3 (0,9%). Els controls es van fer en diferents dies, franges horàries i punts del muncipi, destacant els 45 vehicles revisats al passeig Vilanova (12 dels quals no portaven cinturó), els 55 del passeig Fluvial (12 sense cinturó) i els 24 del Poliesportiu (3 sense cinturó).

Pel que fa als controls preventius d’alcoholèmia, la Policia Local, entre els dies 3 i 11 de novembre, va efectuar 105 proves, dels quals es va denunciar a 3 conductors (2,8%), sense necessitat d’obrir diligències en cap cas. El major número de controls es van realitzar a les rotondes del Residencial Les Salines (38 proves, 0 denunciats) i a la de la riera del riu Foix (25 proves, 2 denunciats).

Finalment, cal destacar que durant el mes de novembre la Policia Local de Cubelles ha efectuat un total de 2.186 serveis. En aquest període cal destacar que s’han produït 16 accidents de trànsit, dels quals 7 han tingut ferits de diversa consideració. A més, dintre del mes de novembre s’han denunciat 77 delictes i s’ha detingut a 4 persones per diferents infraccions de la llei, i s’han cursat 143 denúncies contra les ordenances municipals i 17 contra la seguretat en el trànsit.

  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC Ajuntament de Cubelles
  • Plaça de la Vila, 1
  • 08880 Cubelles
  • Fax 938951023