26 d'abril de 2023
Els tècnics municipals fan una crida a la ciutadania per extremar la precaució contra possibles estafes, donat que hi podria haver dades compromeses dels usuaris de serveis municipals i de treballadors del Consistori
L’Ajuntament continua treballant per resoldre el ciberatac que va patir divendres passat i ja ha posat en marxa els serveis d’atenció a la ciutadania, com són la Policia Local, el Registre General i el Padró. El Consistori preveu necessitar almenys 15 dies per recuperar la normalitat i una inversió d’uns 200.000 euros per restaurar el sistema informàtic. S’han vist afectats al voltant de 200 ordinadors, als quals caldrà renovar els discs durs. Per posar-se al dia, l'Ajuntament no preveu per ara cap contractació extraordinària de personal.
Un dels dubtes que tenen encara els tècnics municipals és si els atacants han sostret dades personals protegides que es puguin acabar publicant o fent servir per usos fraudulents. Per aquest motiu, “l’Ajuntament fa una crida a la ciutadania a extremar les mesures de precaució davant possibles comunicacions o requisits de dades que puguin arribar mitjançant el correu electrònic, terminals mòbils o altres mitjans, per evitar eventuals suplantacions o conseqüències adverses, com ara possibles estafes de phishing o correu brossa, entre altres pràctiques, i estar alerta davant l'enviament de correus no desitjats”, ha explicat Víctor Lora, coordinador de Comunicació i TIC de l’Ajuntament.
L'alcaldessa Rosa Fonoll ha fet un agraïment per la resposta que han rebut d'altres administracions i ha apuntat que, en un tancament de legislatura com l'actual, el ciberatac és un contratemps important en algunes de les tasques previstes per aquests dies.