Assemblea general de la Societat Recreativa i Cultural l’Aliança de Cubelles

16 de febrer de 2006



És tracta "d’una convocatòria de vital importància, atès que ha definir el futur d’aquesta històrica entitat"La Societat Recreativa i Cultural l’Aliança de Cubelles celebra el proper diumenge, 19 de febrer, la seva assemblea ordinària corresponent al 2006. Segons un comunicat de premsa difós per la junta d’aquesta entitat, es tracta "d´una convocatòria de vital importància, atès que ha de definir el futur d’aquesta històrica entitat".

Segons aquest comunicat "l’incompliment sistemàtic dels compromisos adoptats als Catàlegs i Pla Especial de Protecció del Patrimoni Històric, Arquitectònic i Ambiental de Cubelles per part de l’Ajuntament, obliga a la societat a emetre un balanç negatiu i inquietant d’aquests dos anys de catàleg, atès que ens ha lligat de mans i peus i ha estat clarament perjudicial pel futur de l’entitat".

Segons Joan Martínez, president de l’entitat, "la manca del pertinent permís per part de l’Ajuntament és un del principals motius que impedeixen l’obertura del local".

La Societat Recreativa L’Aliança la va fundar el 1914 Pere Escardó, un cubellenc que va marxar a Cuba i, com molts altres dels anomenats “indianos”, va tornat a casa amb una fortuna important. En aquella època la societat era coneguda com a cafè de dalt, i era on es reunien els homes de diners del municipi. Al morir Escardó va especificar que cedia l’entitat als socis que, des de llavors, van mantenir el local funcionant com el centre social més important del poble. Però a finals dels 90, segons l´entitat, l’Ajuntament no va renovar el conveni que mantenia amb l’entitat i va deixar de rebre la subvenció municipal, fins que els socis es van veure obligats a tancar les portes.

Ara, L’Aliança demana a tots els seus socis la seva assistència a l’assemblea ordinària que se celebrarà el proper diumenge a les 12 del migdia, per tal de decidir, entre tots, el futur de l’entitat.

  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC Ajuntament de Cubelles
  • Plaça de la Vila, 1
  • 08880 Cubelles
  • Fax 938951023