5 de març de 2020
La cinquena edició de la campanya gastronòmica del Penedès Marítim manté la tendència ascendent
El Mes del Xató al Penedès Marítim ha arribat aquest passat mes de febrer a la cinquena edició superant els registres tant en nombre de repercussió econòmica directa -que per primer cop ha arribat a gairebé 27.000 euros- com en el nombre d’establiments de restauració que han participat (21). Aquesta iniciativa de promoció gastronòmica encapçalada per les regidories de Turisme, Comerç i Fires de Cubelles i de Turisme de Cunit ha mantingut els prop de 1.500 menús de xató durant els 29 dies que ha durant la campanya, fet que ha estat valorat molt positivament pels restaurants (15 de Cubelles i 6 de Cunit) que hi han participat.
Els restauradors de Cubelles han venut 1.315 menús basats en aquest plat genuí de la zona: el xató. Per la seva banda, els establiments de Cunit han arribat gairebé als 119 menús. Entre els participants als concurs dels 21 dinars/sopars per a dues persones també s’ha valorat molt positivament el Mes del Xató al Penedès Marítim, sent valorada com excel·lent aquesta proposta de forma majoritària entre els participants, així com també l’increment d’establiments participants respecte l’anterior edició. Enguany també s’ha tornat a valorar molt positivament la iniciativa de donar gratuïtament entrades per l’Exposició Permanent del Pallasso Charlie Rivel.
Els guanyadors per votació popular dels Menús del Xató d’aquesta cinquena edició es faran públics el proper 10 de març, quan es realitzi a Ràdio Cubelles el sorteig en directe dels 21 sopars per a dues persones.
Els responsables polítics de Turisme de Cubelles i Cunit -Trini Vicente i Jaume Casañas, respectivament- valoren molt positivament el resultant d’aquesta edició, que ha superat gairebé tots els registres precedents, fet que posa de manifest una vegada més l’encert d’aquesta iniciativa i de realitzar actuacions conjuntes i buscar sinèrgies entre tots dos municipis sota la marca turística del Penedès Marítim.