21 de febrer de 2023
Les persones interessades en ser voluntàries poden adreçar-se a l’Espai Jove de Cubelles
La regidoria d'Infància i Joventut i el servei de Dinamització Cívica del Consell Comarcal del Garraf han posat en marxa el projecte de mentoria social Pingüí, que té per objectiu ajudar a l'emancipació de joves migrats sols, per tal de donar resposta a necessitats detectada al municipi de Cubelles a través de persones voluntàries que els ofereixen un acompanyament i els ajuden a arrelar-se al municipi.
Precisament, entre les necessitats detectades destaca "la dificultat que tenen d'arrelament al territori i la creació de xarxa pròpia, els prejudicis existents sobre col·lectius migrats, la barrera idiomàtica, les dificultats d'inserció laboral, educativa, i de trobar un habitatge digne, així com, en la coneixença de persones referents i de confiança de la comunitat d'acollida", ha explicat Narcís Pineda, regidor d'Infància i Joventut.
Per donar resposta a aquestes necessitats es posa en marxa el projecte de mentoria social Pingüí, una eina destinada al desenvolupament integral de la persona basada en la transmissió de coneixements i en l'aprenentatge a través de l'experiència i d'un procés intuïtiu en què s'estableix una relació personal i de confiança entre una persona mentora que acompanya, orienta, reforça i encoratja una altra perquè doni el millor d'ella mateixa en l'àmbit personal, social, emocional o professional.
Les persones destinatàries de la mentoria són persones joves migrades soles sense referents familiars al territori, principalment persones de 18 fins a 29 anys i, en casos puntuals, es podrà comptar amb joves de 17 anys.
Les persones voluntàries mentores han de ser adultes a partir de 25 anys, preferiblement residents al municipi de Cubelles i vinculades a entitats o associacions culturals o esportives del municipi o municipis limítrofes. Aquestes rebran una petita formació en què s'explica en què consisteix aquest acompanyament i es resol qualsevol dubte que es pugui plantejar.La relació de mentoria social ha de tenir una durada de 6 mesos, i constarà de trobades setmanals d'un mínim d'una hora de durada.
Durant tot el procés es comptarà amb acompanyament tècnic i suport de les persones responsables del Projecte.Les persones interessades, o si voleu més informació, us podeu posar en contacte amb l'Espai Jove, per whatsapp al 628 834 296.
View this post on Instagram