El ple aprova el calendari fiscal del 2002
22 de gener de 2002
El passat dilluns, 21 de gener, es va celebrar el ple ordinari de l´Ajuntament de Cubelles en què, entre d´altres, es va aprovar una moció reclamant la reducció dels peatges.El ple de l’Ajuntament de Cubelles, reunit ahir, dilluns 21 de gener de 2002, en sessió ordinària, va aprovar, amb les abstencions dels membres dels grups d’IC i el PSC i la votació a favor de l’equip de govern, el calendari fiscal de l’any 2002. Aquest estableix els períodes de pagament voluntari i la data en què es passen a cobrament els impostos i taxes domiciliades, així com els horaris en què es pot fer el pagament voluntari a les oficines de la Oficina Municipal de Recaptació.
Les dates de pagament seran:
- Impost de Béns Immobles (IBI)
- 1er. Termini del 13 de maig i el 26 de juliol. La domiciliació bancària es farà el 20 de juny.
- 2n. Termini del 13 de maig i el 27 de setembre. La domiciliació bancària es farà el 2 de setembre.
- Impost de Vehicles de Tracció Mecànica (IVTM)
- Període voluntari: del 25 de març fins el 31 de maig.
- Si el rebut està domiciliat, es passarà a cobrament el 22 d’abril.
- Impost d’Activitats Econòmiques (IAE)
- Període voluntari: de l’1 d’octubre al 13 de desembre.
- Si el rebut està domiciliat, es passarà a cobrament el 6 de novembre.
- Taxa del cementiri municipal
- Període voluntari: del 13 de maig al 26 de juliol.
- Si el rebut està domiciliat, es passarà a cobrament el 20 de juny.
- Taxa per a la recollida d’escombraries
- Període voluntari: del 13 de maig al 26 de juliol.
- Si el rebut està domiciliat, es passarà a cobrament el 20 de juny.
- Taxa del Mercat
- Període voluntari: del 25 de març al 31 de maig.
- Taxa per guals
- Període voluntari: del 13 al 26 de juliol.
- Si el rebut està domiciliat, es passarà a cobrament el 20 de juny.
Els pagaments es poden fer a l’Oficina de Recaptació Municipal i a les entitats financeres col·laboradores (Caixa d’Estalvis del Penedès, Caixa d’Estalvis i Pensions de Barcelona i Caixa d’Estalvis de Catalunya).
Josep Marcillas, Alcalde i regidor d’Economia i Gestió Pressupostària, va explicar que “un cop aprovades les Ordenances Fiscals -els impostos, taxes i preus-, es creu convenient establir el calendari fiscal, que són els períodes per fer efectiu el seu pagament”. Segons Marcillas, en el calendari fiscal “s’especifica el període voluntari de pagament, que normalment es manté durant dos mesos i una setmana, en el període voluntari”. Així mateix, “s’especifica el pagament en efectiu o transferència, així com el lloc de pagament –les entitats financeres col·laboradores- i els horaris de l’Oficina de Recaptació Municipal”.
Marcillas també va fer referència a que “es manté el pagament fraccionat de l’IBI, que es va iniciar fa uns anys”. Així mateix, l’alcalde cubellenc va reiterar que “s’editaran els corresponents tríptics per fer-la arribar als contribuents, perquè tinguin la major informació”. Josep Marcillas va recomanar als contribuents “que per major comoditat, el fessin a través de domiciliació, que evita molèsties i estalvia temps, una cosa que en els darrers anys cada cop fa més gent”.
En referència a aquest punt, que es va aprovar amb les abstencions dels grups de l’oposició, el representant del grup municipal del PSC, Jordi Coch, va demanar que “el tríptic arribi puntualment i el més aviat possible als contribuents”. En aquest sentit, Josep Marcillas va explicar que “tenint en compte que normalment es va a pagar els darrers dies, creiem que donarà temps perquè els contribuents estiguin assabentats”. Respecte a la proposta feta per Coch de tenir un acostament amb l’entitat financera que recentment s’ha instal·lat a la vila, l’alcalde cubellenc va explicar que “van venir a presentar els seus serveis i vam expressar-li que era molt just per fer-ho enguany, tot i que en properes ocasions pot figurar-hi”.
Per altra banda, el ple de l’Ajuntament de Cubelles va aprovar la concessió de la compatibilitat laboral de diversos treballadors municipals. Segons Josep Marcillas, Marcillas, “aquesta és una mesura que han de fer tots els treballadors, per una qüestió de transparència”.
El regidor socialista Jordi Coch, que va votar favorablement a tots els punts referents a compatibilitats, va assegurar que “és un pas endavant, i creiem que encara falten més persones, però esperem que sigui un degoteig”. La cap de llista d’IC-V, Mònica Miquel, va demanar “un compromís de cadascun dels treballadors per escrit conforme que aquest reconeixement de compatibilitat es complirà”. En aquest sentit, Marcillas va assegurar que “estem convençuts que els treballadors són responsables dels seus actes i, a més, tenen l’obligació de complir els seus càrrecs i informar de qualsevol modificació que alteri la seva compatibilitat”.
Moció sobre la reducció dels peatges
Dintre del punt de les mocions dels grups polítics, els grups de l’Entesa per Cubelles, CiU i PP, van presentar una moció en la que es tractava la polèmica dels peatges i, en especial, el de l’autopista Pau Casals. En la moció es demanava que quan es talla un carril de l’A-16 (C-32) es reguli el peatge, i s’instava al Departament de Política Territorial de la Generalitat de Catalunya a reduir el cost dels peatges de tota l’autopista, des d’El Vendrell fins a Barcelona.
Josep Marcillas va explicar que en la moció “demanem dues coses, per una banda que quan per qualsevol motiu no s’ofereix el 100% del servei, és a dir quan es talla un carril de circulació, hi hagi una reducció de l’import del peatge. Per altra banda, que hi hagi una reducció en el preu del cost del peatge, perquè en d’altres autopistes el cost del quilòmetre és molt més baix”.
El grup del PSC va donar suport a la moció i va demanar que la moció “també s’enviï al Consell Comarcal del Garraf, perquè som els que més la patim”. Per la seva banda, Pilar González (IC-V) va anunciar el vot favorable del seu grup i que “presentarem una moció demanant per què els cubellencs hem de pagar el peatge més alt; per què el tram de Cubelles de la C-31 és l’únic que no està arranjat; i demanaríem més indemnitzacions i que arreglin les rotondes”. En aquest sentit, l’Alcalde Josep Marcillas, va explicar que “demanem la reducció de peatge per tot el tram, i no només per a Cubelles, ja que ens afecta tota la distància fins a Barcelona”. La moció es farà arribar al Grup de Treball de Reordenació de Peatges.
Per altra banda, el ple va aprovar per unanimitat dues mocions presentades pel grup municipal de CiU a Cubelles sobre els documents plurals i els segells plurals. Joan Albet, cap de llista de CiU, va explicar que la moció “respon a la sensibilitat amb totes les autonomies amb llengua pròpia, perquè puguin estar representades en tots els documents oficials, com el passaport, el DNI…”. El grup municipal de CiU també va presentar una moció sobre els segells plurals, perquè no només es facin segells en castellà, ja que dels emesos fins ara “només un 0,8% s’han fet en català, 0,19% en gallec i un 0,1% en basc”.

Ajuntament de Cubelles
- Plaça de la Vila, 1
- 08880 Cubelles