El cantant Joan Tena avui a Cubelles

18 de juliol de 2006



Participa del programa de Ràdio Cubelles "Converses al passeig" i estarà en directe des del passeig marítim a partir de les 20 hores. El públic que ho vulgui podrà fer preguntes i demanar un autògraf a l´acabar el programaContinua el cicle de programes "Converses al Passeig", en directe des del passeig Marítim de Cubelles. Avui al programa ens acompanya el cantant Joan Tena, que estarà a Cubelles a les 8 del vespre al passeig.
El públic que ho desitgi podrà formular preguntes al programa i demanar un autògraf a l´acabar el programa.

Els programes a la platja van començar divendres passat amb l´Amparo Moreno, actriu del Cor de la Ciutat que encarna el paper de Trini a la sèrie; els espais van seguir ahir dilluns amb la cantant Monserrat Teruel "La moné", que fa el paper de l´Empar al Cor de la Ciutat.

El proper dimecres, 19 de juliol, el torn serà per l´incomparable home del trànsit al programa dels matins de TV3, Espartac Peran; el divendres, 21 de juliol, participarà del programa l´artista Santi Carulla del mític grup dels 60, els MUSTANG; l´actriu Mercé Comas estarà a Cubelles el dimecres, 26 de juliol; i el dijous, 27 de juliol, es tancaran aquests espais radiofònics amb Tomàs Molina, cap de la secció de Meteorologia dels Serveis Informatius de Televisió de Catalunya i presentador de la informació meteorològica a TV3.

Aquests són alguns dels personatges que visitaran l´estudi instal·lat per l´ocasió al passeig Marítim de Cubelles.

El públic que ho desitgi podrà formular preguntes als convidats i emportar-se a casa un autògraf.



Pel que fa al convidat d´avui dimarts, Joan Tena va néixer el 9 d´octubre del 1977 a Barcelona, al barri de Les Corts, i des de llavors, i per motius de treball, tant ell com la seva família no han parat de voltar.

Ha viscut al Prat, a Sant Boi, a L´Hospitalet, a Tremp, a Las Palmas... Va descobrir el món musical sense haver-se de moure de casa, amb un pare músic que li va posar la seva pròpia guitarra a les mans quan tenia només dotze anys i li va donar també les primeres classes. D´ençà del primer concert que va oferir, mig enganyat, a un càmping de Castelldefels, el Joan va tastar el que representa ser artista, i li va agradar.
A partir d´aquell moment va començar a tocar a petits locals de música en viu. Gràcies a un conegut, ell i dos amics més van muntar un espectacle de versions al Bar Mediterráneo, a Barcelona, un dels locals que més l´ha marcat. Després va actuar a d´altres com Bare Nostrum, La Fàbrica... Un cop desfet aquell primer grup el Joan es presenta artísticament com a Johnny i les seves actuacions a Barcelona li ocupen totes les nits de la setmana. El Lunátic, el Pipiolo, el Teatre Malic, La Boheme -a Esplugues-, són alguns dels llocs que el van veure actuar. És el moment en què comença a composar les seves pròpies cançons.
Viu de cantar i de donar classes de guitarra i munta un estudi on grava les seves cançons i les d´altres companys, tant cantautors com grups.
Buscant sortides a la seva vocació es presenta a un concurs de TV3 dins del programa "Les 1000 i una", on queda tercer amb la cançó "La noria de Víctor", més tard inclosa en el seu primer disc. D´altra banda, i amb un company del Bar Mediterráneo, col·labora musicalment en un programa esportiu de RAC1. Però l´oportunitat més ferma i més inesperada de donar-se a conèixer li va arribar quan va ser escollit per participar a la segona edició d´Operación Triunfo, un programa on un cantautor no deixa de ser un "rara avis" i, no obstant això, va aconseguir fer-s´hi un lloc destacat. De la nit al dia es va convertir en un rostre popular i en un cantant valorat. Del "single" "Ve, prueba y verás" se´n van vendre 200.000 còpies. Més tard li va arribar la publicació del seu primer CD "Cosas que pasan", va ser l´any passat i amb aquest disc el Joan Tena va tancar una etapa i va encetar de debò la seva carrera com a cantautor.

  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC Ajuntament de Cubelles
  • Plaça de la Vila, 1
  • 08880 Cubelles
  • Fax 938951023