16 de febrer de 2022
El termini de presentació finalitza el 8 de març
L'Ajuntament de Cubelles ha obert la preceptiva consulta prèvia a l’elaboració de la carta de serveis, d’acord amb allò establert a l’article 133 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment administratiu comú de les Administracions públiques, amb l’objectiu de millorar la participació dels ciutadans en el procediment d’elaboració de normes.
Amb caràcter previ a l’elaboració del projecte d’ordenança, es duu a terme una consulta pública a través del portal web de l’Ajuntament de Cubelles, amb l’objectiu de recollir l’opinió de la ciutadania i organitzacions més representatives potencialment afectades per la futura norma. La carta de serveis és un document escrit que informa públicament als usuaris sobre els serveis que es presten, els estàndards de qualitat que s’hi apliquen i els drets i les obligacions que els assisteixen.
L’elaboració de les cartes de serveis està regulat a la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (modificada per la Llei 5/2020, de 29 d’abril) i incorpora els següents principis:
L’objectiu de la norma és l’elaboració de la Carta de Serveis de l’Ajuntament de Cubelles, identificant l’oferta de serveis de l’Ajuntament, exploració de la demanda i anàlisi de les expectatives, establint compromisos de qualitat i indicadors per als serveis prestats, per l’avaluació anual de la gestió.
La ciutadania i les organitzacions que ho considerin adient, poden remetre les seves opinions fins el 8 de març, omplint el formulari.