L’Ajuntament de Cubelles publica la licitació per a la gestió del servei públic de la llar d’infants La Draga

7 d'agost de 2017


La concessió és per a dos cursos escolars prorrogables i s’ofereix amb una aportació màxima municipal de 400.543,06 €. El termini de presentació d’ofertes acaba el 12 de setembre a les 14.30 h



El perfil del contractant de l’Ajuntament de Cubelles ha publicat els plecs de la licitació del servei públic de llar d’infants en la modalitat de concessió administrativa. El contracte, que tindrà una durada de dos cursos escolars prorrogables, s’ofereix amb una aportació màxima municipal de 400.543,06 € i es poden presentar ofertes fins al 12 de setembre. L’obertura de propostes està prevista per al 15 de setembre.

 

El servei de llar d’infants municipal consisteix en l’escolarització dels infants d’edats compreses entre els 4 mesos i els 3 anys, de manera regular i sistemàtica, durant el calendari i horari establerts per l’Ajuntament. Proporcionant als petits l’atenció educativa apropiada de conformitat amb la normativa vigent i l’especificat en els plecs tècnics. A més, s’ofereixen serveis complementaris que també haurà de donar l’adjudicatari obligatòriament, com l’acollida, el menjador, descans i permanències.

 

Alumnes

El servei s’ha de donar a la llar d’infants La Draga, amb una capacitat màxima de 135 alumnes. La distribució per edats és de:

  • 2 aules de P0 (16)
  • 3 aules de P1 (39)
  • 4 de P2 (80)

 

Tot i això, la previsió per al curs 2017-2018 és 72 nens i nens de P0 (5), P1 (24) i P2 (43). Mentre hi hagi places, la matrícula es mantindrà oberta.

 

Horaris

Pel que fa als horaris:

  • La jornada lectiva completa és de 9 a 17 h, que inclou el servei de menjador (12 a 15 h)
  • Els horaris d’entrada seran de 8.45 h a 9.15 h i de 14.45 h a 15.15 h. S’han mirat de conciliar amb les entrades de les escoles de primària del municipi.
  • Els serveis d’acollida i permanència allarguen l’horari del centre des de les 7.45 h fins a les 18 h i es contempla un servei d’acollida al migdia de 12 a 13 h.

 

Material del centre

L’adjudicatari també s’ha de fer càrrec de l’adquisició del material relacionat amb la cura dels infants, material didàctic, higiènic, de neteja, d’oficina, roba de treball de les educadores, consums de subministraments i serveis, extintors i manteniment de l’edifici, entre d’altres. En finalitzar la concessió, tot aquest material revertirà en la instal·lació. La retribució de l’empresa concessionària estarà constituïda pel preu públic del servei, que percebrà directament de les famílies usuàries, i per la subvenció municipal en concepte de fons per al sosteniment.

 

Criteris d’adjudicació

Els criteris d’adjudicació seran:

  • La millor oferta econòmica, entesa com la menor aportació dinerària de l’Ajuntament de Cubelles, amb un màxim de 46 punts
  • Una bossa anual d’hores addicionals de suport tècnic als equips docents (màxim 5 punts)
  • Proposta de les activitats educatives amb els infants (màxim 10 punts)
  • Model d’atenció d’alumnes amb necessitats educatives especials (màxim 5 punts)
  • Pla de comunicació amb les famílies (fins a 3 punts)
  • Participació de les famílies (màxim 1 punt)
  • Mecanismes de coordinació pedagògica (fins a 2 punts)
  • Pla de formació per als docents (fins a 10 punts)
  • Sistema de substitució de personal (màxim 1 punt)
  • Proposta de funcionament del servei de menjador (màxim 2 punts)
  • Pla de neteja del centre (2 punts)
  • Pla de manteniment del centre (fins a 2 punts)
  • Autoavaluació de la prestació (màxim 2 punts)
  • Millores en relació a l’atenció educativa a l’inici de cada curs (fins a 9 punts).

 

Situació del personal

Els plecs publicats, estableixen l’obligació, de la nova empresa que gestioni la llar d’infants, de subrogar el personal contractat. Per la capacitat total del servei, el mínim de personal contempla:

  • 1 director/a
  • 6 educadors/es titulars
  • 3 de suport

 

A més, com a mínim dues persones de l’equip docent seran especialistes en educació infantil i tot el personal contractat haurà de disposar de les titulacions requerides en el Decret 282/2006. A banda es pot establir personal de suport per l’acollida i les permanències.

 

Aquest personal estarà a càrrec, tant pels aspectes retributius com de contractació i condicions laborals, de l’empresa adjudicatària, aplicant els corresponents convenis col·lectius. Les baixes de personal hauran de ser cobertes per l’adjudicatari com a màxim en 24 h per personal que disposi de la titulació exigida per a exercir l’activitat docent. S’estableix de forma expressa que no tindrà cap relació laboral amb l’Ajuntament de Cubelles.


  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC Ajuntament de Cubelles
  • Plaça de la Vila, 1
  • 08880 Cubelles
  • Fax 938951023