Rutes per la natura - Itinerari 4

Plaça del Castell, Camí Ral, Serra de Sant Antoni, Turó del Avenc, Puigdetiula.

Dificultat mitjana. Sortir una mica d’hora facilitarà l’itinerari. Hi ha alguna rampa a la zona de la Serra de Sant Antoni i  Puigdetiula.

Horari: Quatre hores i quinze minuts, a peu.

100% Ciclable. Senders molt tancats per les branques dels pins joves en la zona de la Serra de Sant Antoni i baixada molt tècnica al Turó de l’Avenc i alguna pujada molt tècnica a la zona de Puigdetiula.

Es tracta d’un itinerari d’uns onze quilòmetres i d’una durada aproximada de quatre hores que ens portarà pel Camí Ral, paral·lels a la C31 direcció Tarragona, al petit nucli de la Solana, per després veure per la part del darrera, la masia de Mas Guineu.

Passar al costat de la finca de Mas Peirot i entrar al bosc serà tota una experiència, doncs sembla mentida que estem tant a prop del mar. El sender circula pel mig d’un bosc espès i força jove, i entremig dels arbres, per qui sap mirar, hi ha una caseta de pastor,  que en aquestes contrades s’anomena mulassa

Gairebé sense adonar-nos-en, pujarem la Serra de Sant Antoni i el Turó de l’Avenc, on podem buscar l’avenc de Sant Antoni. Aquí es pot veure la masia de Cal Santó.

Baixarem el Turó de l’Avenc i arribarem a Cal Santó on viu una família  d’origen  holandès i després d’una trucada prèvia al telèfon 676.676.005 i per un mòdic preu, podrem gaudir d’un espectacle d’aus rapinyaires, no es pot deixar de veure.

Després de baixar i passar per Cal Santó, pujarem fins una altra masia, la de Puigdetiula o Puig de Tiula per alguns. Masia molt maca amb una xemeneia molt particular.

Continuarem pujant fins trobar el petit recorregut (PR 143, Marques blanques i grogues) per baixar a Cubelles per la pineda més important de tot el municipi de Cubelles, si se surt aviat al matí, podrem observar, amb una mica de sort, els esquirols

Seguir el PR i arribar a Cubelles serà còmode i fàcil, i recordeu que a la plaça del Castell es pot visitar l’exposició permanent dedicada al clown Charlie Rivel.