Itinerari 4. Rutes per la natura

TEMES: Cultura, Esports, Interès general, Dinamització Econòmica, Turisme

Plaça del Castell, Camí Ral, Serra de Sant Antoni, Turó del Avenc, Puigdetiula.

Dificultat mitjana. Sortir una mica d’hora facilitarà l’itinerari. Hi ha alguna rampa a la zona de la Serra de Sant Antoni i  Puigdetiula.

Durada: Quatre hores i quinze minuts, a peu.

100% Ciclable. Senders molt tancats per les branques dels pins joves en la zona de la Serra de Sant Antoni i baixada molt tècnica al Turó de l’Avenc i alguna pujada molt tècnica a la zona de Puigdetiula.

Es tracta d’un itinerari d’uns onze quilòmetres i d’una durada aproximada de quatre hores que ens portarà pel camí Ral, paral·lels a la carretera C-31 en direcció a Tarragona, al petit nucli de la Solana, per després veure per la part del darrere, la masia de mas Guineu. Passar al costat de la finca de mas Peirot i entrar al bosc serà tota una experiència, ja que sembla mentida que estiguem tan a prop del mar. El sender circula pel mig d’un bosc espès i força jove, i entremig dels arbres, per qui sap mirar, hi ha una caseta de pastor, que en aquestes contrades s’anomena mulassa.

Gairebé sense adonar-nos-en, pujarem la serra de Sant Antoni i el turó de l’Avenc, on podem buscar l’avenc de Sant Antoni. Aquí es pot veure la masia de cal Santó.

Després pujarem fins a una altra masia, la de Puigdetiula o Puig de Tiula per a alguns. Masia molt maca amb una xemeneia molt particular. Continuarem pujant fins a trobar el petit recorregut (PR 143, marques blanques i grogues) per baixar a Cubelles per la pineda més important de tot el municipi de Cubelles. Si se surt aviat al matí, podrem observar, amb una mica de sort, els esquirols.

Seguir el PR i arribar a Cubelles serà còmode i fàcil, i recordeu que a la plaça del Castell es pot visitar l’exposició permanent dedicada al pallasso Charlie Rivel.