Rutes per la natura - Itinerari 2

Plaça del Castell, Costa Cunit, Costa d’en Serra, El Foix, Plaça del Castell.

Fàcil

Horari: tres hores, a peu.

100% Ciclable. Alguna pujada força tècnica, abans d’arribar a Costa Cunit.

Aquest  itinerari circular, que té una mica més de vuit quilometres i un desnivell de cent seixanta metres, proposa de sortir de Cubelles entre el Garden Center i el Riu Foix, després de les naus industrials i de creuar l’autopista,  pugeu suaument per la pineda més important del municipi de Cubelles.

Es tracta d’una pineda típicament mediterrània on podreu observar plantes com el bruc, algun margalló i, amb una mica de sort i silenci, algun esquirol. Al llarg del camí que transcorre pel bosc trobareu alguna clariana des d’on es pot contemplar unes magnífiques vistes de Cubelles i la plana de Vilanova i La Geltrú.

Poc abans d’arribar a la urbanització de Costa Cunit podreu veure una de les masies més maques dels voltants, anomenada Puigdetiula, i un cop a la urbanització, en el carrer Urà, hi ha un petit mirador amb unes vistes impressionants del Puig de l’Àliga, la Talaia, el Montgròs, les muntanyes del massís del Garraf i el mar, tot un veritable espectacle.

En el nostre recorregut, i quan canviem la direcció que portem (de nord a sud) i ens dirigim a Cubelles, entrareu a la zona de Costa d’en Serra on podreu veure com la pedra calcària, típica del Garraf, aflora a la superfície i es deixa dibuixar per l’acció de l’aigua. Serà curiós mirar a Cubelles i veure al campanar de l’església de Santa Maria, com si fos una fita i punt de mira del rumb a seguir.

Molt a prop de la carretera asfaltada, a la qual ens porta el nostre itinerari, i després de creuar el fondo d’en Salvi, a mà dreta, trobareu un pi amb unes dimensions molt respectables.

Més endavant, en una zona de petites construccions, passarem per davant de la Miga, impressionant espai dedicat al món del cavall, per continuar fins el riu Foix, on ensopegarem amb dues oliveres recargolades de tal manera que ens indiquen que porten allà molt de temps, al costat del Foix, que seguirem fins creuar-lo sota l’autopista.

Estem a la carretera de Mas Trader i deixarem a la nostra esquerra el Molí de la Palma, entrant a Cubelles pel carrer dels Horts, que forma part del casc antic de la vila, passant per davant de l’església arribarem a la plaça del Castell que és el final de l’itinerari.

Recordeu que al costat de l’Oficina de Turisme està l’exposició permanent dedicada al clown Charlie Rivel.

Centra els elements al mapa