S’aproven les quotes d’urbanització de Mas Trader II Sector i les clàusules que regir
21 de maig de 2002
Aquest punt va ser aprovat per unanimitat, sense les votacions del PSC i IC-V, que havien abandonat la sessió plenària minuts abansEn la sessió plenària ordinària del passat dilluns 20 de maig es van aprovar dos punts referents a les obres d’urbanització de Mas Trader II Sector. En primer lloc, han quedat determinades provisionalment les quotes urbanístiques que hauran d’abonar el propietaris de les finques incloses a aquest sector amb motiu de les obres de millora com la pavimentació i adequació de la xarxa de clavegueram d’aquesta urbanització.
Aquestes obres tenen un cost provisional de 935.205’39 € (155.605.084 ptes), xifra en funció de la qual s’han calculat les quotes d’urbanització corresponents a cadascuna de les finques que pertanyen als propietaris. Així doncs, es requerirà als propietaris que, en el termini d’un mes procedeixin a ingressar a la Dipositaria de Fons Municipals les quantitats a satisfer per les inversions previsibles a realitzar en el pròxim semestre, de conformitat amb el següent calendari: Primer pagament: de l’1 al 31 de juliol de 2002, el 35%; Segon pagament: de l’1 al 30 de setembre de 2002, el 35%; Tercer pagament: de l’1 al 30 de novembre, el 30%.
A més, també es van aprovar les clàusules administratives que regiran l’adjudicació, mitjançant concurs, del contracte d’obres per l’execució del projecte de millora de l’asfaltat així com la xarxa de clavegueram de la urbanització Mas Trader II Sector.
Cal dir que aquests dos punt es van aprovar per unanimitat dels vots de l’equip de govern sense les votacions del PSC i IC-V, que havien abandonat de forma voluntària la sessió plenària minuts abans a causa de divergències en la interpretació de diversos articles de la legislació local. Aquestes desavinences d’interpretació es van donar en dues ocasions. En primer lloc, en el desacord de la inclusió dels dos punts de l’ordre del dia referents a les quotes i obres de la Urbanització Mas Trader II Sector, en forma de proposicions. Aquesta modalitat permet que, sense haver-hi dictamen de la comissió informativa, i a proposta de l’alcalde, un punt pugui incloure’s a l’ordre del dia del ple per raons d’urgència, sempre ratificant la seva inclusió i donant compte a la següent comissió informativa, un cop aprovat pel ple. Això, a diferència del que seria incloure un punt per urgència a la mateixa sessió plenària, permet que tota la documentació relativa a la seva aprovació estigui a disposició dels regidors en el moment de la convocatòria de la sessió, perquè pugui ser consultada.
Xavier Grau, regidor d’IC-V va demanar que “es retiressin aquests punts de l’ordre del dia perquè es vulnera la normativa ja que els punts estan inclosos incorrectament, en el sentit que no van ser presentats a la corresponent comissió informativa”. Per la seva part, Josep Marcillas, Alcalde de Cubelles va explicar que “assessorats per la Secretària General de la Corporació, volem incloure’ls com a proposició, una modalitat que recull la normativa legal establerta per a aquests casos”.
Per altra banda, el desacord que va precedir la marxa del ple dels regidors d’IC-V, a la qual, sense donar explicacions, es va afegir el regidor del PSC, Jordi Coch, va ser la inclusió d’una moció referent a la creació d’un pla d’actuació municipal davant els perjudicis causats pels talls de subministrament elèctric al municipi de Cubelles. Xavier Grau, regidor d’IC-V, va dir que “aquesta moció que s’atribueix al grup d’Iniciativa no és la correcta ja que ha estat modificada i no està signada pels regidors i demanaríem que fos substituïda per la moció que, en el ple anterior, va quedar sobre la taula i que és la que toca discutir”.
Després de la lectura i explicació, per part de la Secretària, de diversos articles de la legislació local vigent, l’Alcalde Josep Marcillas va explicar que “la moció va quedar sobre la mesa en el darrer ple per debatre-la abans de la propera sessió”. Aquest debat, segons va explicar el propi Alcalde, es va fer “a la comissió informativa, on es va consensuar unes esmenes al redactat, al que el grup d’IC-V, representat per Mònica Miquel, es va abstenir, tot i expressar que li semblava bé, i no va fer cap vot particular al respecte”. Marcillas va assegurar que “segons la normativa, les esmenes que es fan a la comissió informativa sobre un punt que està a l’ordre del dia del ple, han de posar-se al punt corresponent de la sessió”. Marcillas va afegir que “això no és una cosa nova, sinó que sempre s’ha fet, fins i tot en mocions presentades per urgència, que s’han esmenat i que s’aproven constant que han estat presentades pel grup original”.
En el moment d’abandonar el ple, Pilar González, regidora d’IC-V, va declarar que “no es segueix el procediment legal i no volem ser còmplices d’aquestes irregularitats legals que s’estan duent a terme aquí; per aquesta raó abandonem el ple. Quan el procediment sigui legal, tornarem”. A tot això, Josep Marcillas va respondre que “nosaltres ens guiem pel procediment legal que ens marca la normativa vigent, i que sempre hem seguit. No volem posar impediments, sinó simplement seguir el procediment que està establert, tirant endavant els projectes que presentem al ple”.
Minuts abans del final de la sessió plenària, Joan Albet, regidor de Cultura, va “lamentar els fets que han passat, que no són gens agradables però als que ja ens hi tenen acostumats. Nosaltres prioritzem la voluntat dels veïns i cal tenir en compte que aquestes obres són una reivindicació des de fa molts anys i és necessari seguir el procediment”. Finalment, Josep Marcillas, Alcalde de Cubelles va dir que “com a equip de govern hem de buscar el millor per al poble de Cubelles, que és solucionar d’una manera ràpida, eficaç i legal totes aquelles necessitats que ens demanen els ciutadans”.

Ajuntament de Cubelles
- Plaça de la Vila, 1
- 08880 Cubelles