Pilar López rep el II Micròfon d'Or de Ràdio Cubelles
5 de maig de 2008
La guardonada va marcar les primeres directrius professionals de l'emissora com a directora del 1981 al 1984
En el marc de la 34a Setmana Cultural de Cubelles, i amb un Cinema Mediterrani ple, Ràdio Cubelles va fer entrega dimarts 29 d’abril del II Micròfon d’Or a Pilar López, que va dirigir l’emissora des del 1981 al 1984. Es tracta d’un guardó que l’emissora municipal va instaurar durant la celebració del seu 25è aniversari, a proposta de la seva Comissió de Treball, com a reconeixement a persones o mitjans de comunicació que hagin destacat pel seu treball dedicat dins el món periodístic o de la comunicació. La Comissió del II Micròfon d’Or de Ràdio Cubelles ha reconegut a Pilar López pel seu perfil de dona periodista i per haver marcat les primeres directrius professionals a la dècada dels 80.
Durant l’acte, la guardonada amb aquest II Micròfon d’Or, Pilar López, va recordar la seva estada a Ràdio Cubelles i en va destacar “el gran treball que es feia amb els escassos mitjans dels que es disposava”. En aquest sentit, i repassant alguna anècdota de l’època, Pilar López va recordar “aquella unitat mòbil que era una gravadora lligada a una motocicleta” o els antics estudis de Ràdio Cubelles a les golfes de la casa de la Vila “que eren tan petits que per fer una entrevista gairebé t’havies d’asseure damunt l’entrevistat”. Precisament Pilar López va ser la directora de Ràdio Cubelles que va estrenar el trasllat dels estudis de les golfes de l’Ajuntament a la seva actual ubicació al Casal de Cultura. En el seu discurs, Pilar López també va repassar les virtuts dels col·laboradors i treballadors de la seva època. Veïns de Cubelles, de la comarca i periodistes de renom que van començar la seva carrera professional a Ràdio Cubelles com Iu Forn o Jordi Llompart. També va afegir que “si Ràdio Cubelles ha arribat al 2008 és per l’equip competent que hi ha al darrere i el bon treball que s’hi ha fet fins ara”.
Per la seva banda, el regidor de Comunicació, Xavier Grau, de qui Pilar Lòpez en va recordar la seva època de col·laborador a Ràdio Cubelles, va destacar que les paraules de la guardonada retrataven perfectament la imatge de Cubelles d’aquella època. Grau va afegir que “els camins que va obrir la Pilar López han traspassat el temps i segueixen vigents a dia d’avui”. Xavier Grau també va destacar la tasca realitzada per la Comissió de Treball creada per Ràdio Cubelles arran del 25è aniversari de l’emissora l’any 2006, i que va entregar el primer Micròfon d’Or a Jordi Llompart.
L’acte el va tancar l’Alcaldessa de Cubelles, Mª Lluïsa Romero, que va felicitar a l’homenatjada. Romero va destacar la seva tasca com “una eina molt important tant per Ràdio Cubelles com per la pròpia vila”. L’Alcaldessa també va prometre “fer un esforç i seguir treballant per dotar l’emissora de més mitjans”.
Dins de l’acte de lliurament del II Micròfon d’Or, el Grup de Teatre del Casal de Cultura també va fer homenatge a l’escriptora Mercè Rodoreda en commemoració del centenari del seu naixement. Es va oferir una lectura dramatitzada amb el títol Paraules de Rodoreda d’un seguit de textos de l’autora, explicats pels seus propis parents a la recerca d’entendre la seva vida. La interpretació va anar a càrrec de Montse Antó, Salvador Estalella, Daniel Fonoll, Pilar Mallofré, Angie Raspall, Pere Joan Sallent i Antònia Saumell mentre que el guió i la direcció ha estat de Montserrat Lago.
__________________________________________________________________________________________________
Documentació relacionada:
- Discurs Pilar López