El pont sobre el riu Foix estarà a punt abans de Sant Joan
30 de març de 2009
Les obres avancen a bon ritme i abans de la setmana santa es començarà el formigonat
Les obres de construcció del pont del riu Foix avancen a bon ritme i “la direcció d’obres treballa amb la data del 23 de juny per obrir la infraestructura al trànsit”. Així ho va anunciar el regidor d’Urbanisme, Miguel Ángel López, en la visita a les obres que va tenir lloc el passat 27 de març.
El titular d’Urbanisme espera que “l’1 d’abril s’iniciï el formigonat de la calçada del pont i el tensat dels cables” i que, un cop passada la setmana santa, es procedeixi a anar enllestint els detalls. López va valorar l’obra de “necessària per aquest municipi”, que tindrà molta incidència en la comunicació de dos sectors del municipi i que acabarà amb els problemes per passar el cabal “quan plou o baixa aigua del pantà, que ens obliga a vorejar el riu”. Aquest problema s’ha anat agreujant en els darrers anys degut a la consolidació dels barris de la Mota de Sant Pere, Clot del Bassó i Residencial Les Salines, a més de la construcció de l’IES Cubelles i el CEIP Mar i Cel.
Miguel Ángel López ha volgut defugir de la polèmica sobre l’efecte mediambiental de l’obra “en una zona protegida, perquè s’ha fet tot el possible per no malmetre el medi ambient”. El regidor és conscient que el vial augmentarà “una mica el trànsit”, però s’ha compromès a “minimitzar-ho al màxim” perquè els veïns se sentin a gust amb una “infraestructura que és necessària”. El tècnic redactor del projecte i director de les obres, Àlex Marín, va explicar que aquest “pont té la singularitat d’estar en un entorn urbà i en una zona sensible mediambientalment”. Per això “ens ha agradat ser curosos en els acabats, que el pont no creï massa impacte ni mediambiental ni paisatgístic i alhora també sigui la mínima barrera per l’aigua del riu”. Això ha fet que tingui una estructura “molt arran de les calçades” i que sigui una edificació “molt esvelta, amb un ample de 80 cm”. Marín explica que “té estudis hidràulics que demostren que és l’opció més beneficiosa per al riu”.
Sobre el procés constructiu, el tècnic ha destacat el bon ritme de les obres, així com la singularitat que, per minimitzar l’impacte, “les fonamentacions es van fer prefabricades”. Així, els pilots prefabricats es van ensorrar uns 20 metres “per trobar terreny dur, degut a que a prop del mar el terra és arenós”. Finalment, Marín ha explicat que la base de formigó que actualment hi ha sota el pont “es retirarà un cop acabades les obres” i es reomplirà el terreny amb terra vegetal que afavoreixi la regeneració de l’espai.
El pont sobre el riu Foix tindrà una doble calçada de 3 metres d’amplada per als dos sentits de circulació, dues voreres de 2 metres i un carril bici a la banda muntanya. En el disseny del projecte es va tenir cura dels detalls, amb la incorporació de baranes d’acer inoxidable, un carril bici, dues voreres i una especial atenció a tot allò que té a veure amb els accessos de les dues bandes. Les obres les executa l’empresa Excover i tenen un cost d’adjudicació de 1.262.152,28 €, que se sufragaran amb fons propis i la subvenció del PUOSC.