“Barreja't amb mi”, obté el premi radiofònic a la Diversitat Cultural
19 de maig de 2008
El programa Barreja’t amb mi que l’entitat Por Derecho Propio presentat a Ràdio Cubelles ha guanyat el Premi a la Diversitat Cultural en la modalitat de ràdio, valorat en 3.000 €, que organitza la Mesa per a la Diversitat en l’Audiovisual a través del Consorci Audiovisual de Catalunya (CAC).
El programa Barreja’t amb mi que l’entitat Por Derecho Propio presenta a Ràdio Cubelles, ha guanyat el Premi a la Diversitat Cultural en la modalitat de ràdio, valorat en 3.000 €, que organitza la Mesa per a la Diversitat en l’Audiovisual a través del Consorci Audiovisual de Catalunya (CAC).
El premi que conté tres modalitats (televisió, ràdio i a una trajectòria personal) és el primer any que es convoca a través de la plataforma que neix des de la Mesa per a la Diversitat en l’Audiovisual del CAC. El programa Un lloc estrany de TV3 s’ha endut el premi en format televisiu, mentre que l’espai “Barreja’t amb mi” de Ràdio Cubelles s’han endut el premi radiofònic. Finalment, el premi a una Trajectòria Personal que hagi destacat en el camp de la diversitat cultural se l’ha endut el periodista, Obach Nicole (Procedent de Guinea Equatorial, porta més de 20 anys a Catalunya).
En quant a la modalitat de ràdio, Domenech Sesmilo, president per la mesa per la diversitat en l’Audiovisual i Conseller del CAC, ha explicat que “s’han presentat fins a una vintena de programes de tot Catalunya”. El jurat ha valorat de l’espai Barreja’t amb mi “la manera d’enfocar-ho, l’agilitat, i que surt de la típica entrevista donant una visió molt amplia i integrada del paisatge de la nostra cultura”; sent també, segons el jurat, “un format de programa a seguir”.
El lliurament dels premis serà el proper dimarts, 27 maig a l’auditori Winthertur a l’Illa Diagonal, entre les 12 i la 1 del migdia dins les Jornades de la Diversitat Cultural 2008 del CAC.
Creació de la Mesa per a la Diversitat en l’Audiovisual
El Consell va impulsar el 2004 la creació de la Mesa per a la Diversitat en l’Audiovisual, la finalitat de la qual és contribuir a fomentar la convivència, el respecte, el coneixement i l’intercanvi entre persones de les diferents filiacions culturals i compartir l’experiència de la recreació i la renovació de la cultura catalana. Aquesta Mesa agrupa representants de diversos grups culturals, institucions, empreses, col·lectius professionals, grups de recerca, entitats de suport, universitats, mitjans de comunicació i altres persones i òrgans interessats en la promoció d’una millor representació de la multiculturalitat i la diversitat en els mitjans audiovisuals de Catalunya.
Entre els seus objectius destaquen la reflexió sobre la representació de la diversitat cultural als mitjans audiovisuals; la posada en marxa de projectes de recerca i formació, sobre el camp temàtic constituït per l’audiovisual, el fet migratori i la diversitat; l’elaboració de propostes adreçades al sector audiovisual per a una millor promoció dels valors de la diversitat; la constitució d’un fons de materials audiovisuals de referència que s’hagin caracteritzat per la seva contribució al diàleg intercultural i la diversitat; i la col·laboració en les actuacions del CAC en matèria de promoció de la diversitat en l’audiovisual.