14 de març de 2019
Enguany estarà centrat en l’etiquetatge de productes frescos com a garantia de seguretat
L'Assemblea General de la Xarxa Local de Consum, impulsada per la Diputació de Barcelona, commemora el Dia Mundial del Consumidor, 15 de març, amb un lema unitari que, enguany, se centra en l’etiquetatge dels productes alimentaris frescos com a garantia de seguretat per als consumidors. La campanya de difusió "L’etiquetatge dels aliments, garantia de seguretat" vol incidir en la necessitat de facilitar als consumidors tota la informació essencial sobre la composició dels productes alimentaris, el seu fabricant i els mètodes d'emmagatzematge d'una manera fàcil de comprendre i que no confongui o presenti dubtes.
A més de la informació obligatòria regulada per la normativa de consum, els productors, els fabricants i els comercialitzadors hi poden afegir una altra informació si ho desitgen, sempre que sigui clara, precisa i que no comporti engany. Així, la informació inclosa en les etiquetes proporciona un millor coneixement del producte que permet al consumidor final una millor elecció de compra en funció dels seus criteris i preferències.
La campanya posa a disposició materials de difusió sobre l’etiquetatge de carns i ous; l’etiquetatge de peix, marisc i altres productes del mar; i l’etiquetatge de fruita i verdura que es poden descarregar a través de la pàgina web https://www.diba.cat/es/web/consum/campanya-2019