Ajuntament, Policia Local i Mossos planifiquen la Festa Major

8 d'agost de 2025


També s’han mantingut reunions amb l’Agrupació de Balls Populars i s'han adoptat mesures per incrementar la seguretat dels assistents als actes



Els comandaments de la Policia Local i els Mossos d’Esquadra de l'Àrea Bàsica Policial del Garraf s’han reunit aquest dijous amb l’Alcaldessa, Rosa Fonoll, i la 1a tinent d'alcaldia de Cultura, Patrimoni i Memòria històrica, Renata Bedós per traslladar la planificació de seguretat conjunta dels actes de la Festa Major 2025, que comença aquest divendres 8 d’agost.

 

A banda dels serveis ordinaris i el personal de seguretat privada contractada per l’Ajuntament, les activitats més multitudinàries comptaran amb serveis extraordinaris de la Policia Local i els Mossos d’Esquadra per vetllar pel correcte funcionament de les festes.

 

Els comandaments de l'ABP del Garraf han traslladat al Consistori que es planifiquen serveis molt similars als de festes populars com les de Vilanova i la Geltrú o Sitges, en especial per les activitats amb música en directe en les que es preveu una assistència massiva com pot ser la nit del castell de focs, cercavila nocturn i ball de l’empalmada.

 

L’Ajuntament de Cubelles i l’Agrupació de Balls Populars també van mantenir la setmana passada una reunió de valoració de la Festa Major Petita. D’aquesta es van adoptar algunes mesures amb l’objectiu d’incrementar la seguretat de les persones que participen dels actes de la Festa Major que es resumeixen en:

  • Millorar la informació i coordinació entre els cossos de seguretat i els organitzadors de les activitats per crear sinèrgies de treball conjunt.
  • Complir estrictament l’horari de finalització de les activitats d’oci nocturn.
  • Informar sobre les normes de convivència com la prohibició de fer botellot al carrer, respectar el mobiliari urbà, fer ús dels lavabos instal·lats...
  • Informar i vetllar perquè a les barres no es vengui alcohol a menors i traslladar a la Policia Local si es detecta algú que facilita alcohol a menors.
  • Deixar de vendre begudes alcohòliques a les barres 30’ abans de la finalització de l’activitat.
  • Ordenar mitjançant decret d’alcaldia el tancament dels establiments de conveniència a les 22 hores entre els dies 8 i 17 d’agost.

  • Planificació Festa Major.JPG
  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC Ajuntament de Cubelles
  • Plaça de la Vila, 1
  • 08880 Cubelles
  • Fax 938951023