Lluïda cavalcada de Reis il·luminada i musicalitzada amb vestits nous
9 de gener de 2003
De cara a l´any que ve es preveuen noves plataformes. L´artista local, Anselm Cabús serà l´autor del seu dissenyCentenars de nens i nenes van rebre el passat 5 de gener a ses Majestats els Reis Mags d´Orient que van arribar a Cubelles estrenant nous vestits per a l’ocasió. Els reis no van ser els únics. Els conductors de les carroses reials també van estrenar vestits que han estat confeccionats per la cubellenca Maria Oliva.
Una altre de les novetats ha estat que cada carrossa reial ha portat un camió ple de joguines. El camió de la Brigada de l’Ajuntament també va acompanyar la cavalcada carregat de carbó. Un grup de músics de vent i percussió van donar el toc musical a la comitiva reial. També els van acompanyar el so de les grallers i tambors de l’Agrupació de Balls Populars de Cubelles, i l’Associació d’Hostaleria i Comerç de Cubelles va regalar espelmes als més petits per donar la benvinguda la comitiva i els reis Mags. Tot plegat per fer una de les cavalcades més lluïdes i més multitudinàries que es recorden a Cubelles.
Melcior, Gaspar i Baltasar van passejar pels principals carrers de la vila fins a arribar a la plaça de la vila on van ser rebuts per les autoritats municipals. Un cop a l´Ajuntament, l´alcalde de Cubelles, Josep Marcillas, va agrair a Ses Majestats "la seva visita a Cubelles". El rei Baltasar va dirigir unes paraules als nens i nenes de Cubelles des del balcó de l’Ajuntament i seguidament va rebre les claus del poble. La comitiva es va desplaçar, posteriorment, fins a l´església de Cubelles i va acabar el seu recorregut a l´Aliança, on es van recollir les cartes dels nens i nenes de Cubelles que encara no ho havien fet. El regidor de Cultura, Joan Albet ha explicat que "amb l’estrena dels vestits dels conductors i dels reis s’acaba la segona fase d’aquesta renovació que es va iniciar l’any passat i que es preveu que s’acabi l’any que ve amb la construcció de noves carrosses". L’artista local, Anselm Cabús, autor de l’escultura de l’11 de Setembre serà l’encarregat de realitzar el disseny. L’any passat les plataformes de les carrosses dels reis van tenir millores importants en les seves estructures i els patges van estrenar vestits nous. El regidor de Cultura, Joan Albet ha promès que "de cara a l´any vinent es seguirà millorant la cavalcada dels Reis Mags d´Orient perquè sigui més lluïda". Albet s’ha mostrat molt content "pel bon seguiment que ha tingut la cavalcada amb unes xifres que s’han vist doblades respecte a l’any passat. De fet, la plaça de l’Ajuntament va quedar totalment petita".

Ajuntament de Cubelles
- Plaça de la Vila, 1
- 08880 Cubelles