El ple aprova el reglament de la línia regular de bus urbà de Cubelles
17 de desembre de 2002
El servei entraria en funcionament dintre del primer trimestre del 2003El ple de l’Ajuntament de Cubelles ha aprovat l’expedient d’implantació del servei públic de transport urbà de Cubelles amb els vots a favor del govern municipal i les abstencions d’Iniciativa per Cubelles. Segons el regidor de Dinamització Econòmica, Antonio Peregrina, “el servei de bus millorarà la qualitat dels ciutadans i donarà un servei a ciutadans que ho han demanat”.
Antonio Peregrina també destaca el fet que els joves i els avis seran dos sectors que es veuran beneficiats pel nou servei, ja que són els que tenen més dificultats per trasllardar-se de les urbanitzacions al centre del poble.
D’altra banda, Antonio Peregrina també destaca el fet que l’ús de la línia regular de bus també contribuirà a descongestionar de circulació de cotxes el centre del poble. Un altre dels avantatges que resalta el regidor de Dinamització Econòmica de Cubelles del bus urbà, és que aquest podrà enllaçar amb altres transports com el tren o els autobusos interurbans. En definitiva, el regidor de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament de Cubelles creu que el nou servei “és un projecte interessant per a tots els ciutadans”.
Per l’Alcalde de Cubelles, Josep Marcillas, una línia regular de bus “ha arribat a ser una necessitat al municipi, tot i que no és obligatori el servei fins a partir del 50.000 habitants”. Marcillas afegeix que es seguiran tots els passos que dicta la normativa per tirar endavant el nou servei. D’altra banda, Josep Marcillas reconeix que la línia de bus és deficitària però compleix amb unes necessitats socials.
Pilar González i Xavier Grau, regidors d’Iniciativa per Cubelles-Verds van abstenir-se en la votació perquè creuen que la iniciativa pot crear males expectatives, ja que és el tercer intent de posar en funcionament un servei de bus urbà al municipi i no s’ha donat una continuïtat al servei.
L’Ajuntament de Cubelles ha comptat amb un estudi econòmic per poder posar en marxa la línia regular de bus. Es preveu que durant el primer any el servei de bus urbà pot costar a l’Ajuntament de Cubelles entre un mínim de 36.000 euros i un màxim de 52.000 euros. Segons el regidor de Dinamització Econòmica de Cubelles, la línia regular de bus urbà de Cubelles “entrarà en funcionament durant el primer trimestre del 2003”.

Ajuntament de Cubelles
- Plaça de la Vila, 1
- 08880 Cubelles