Cubelles i Cunit treballaran plegats en la promoció turística del territori

25 de març de 2012


Sota el lema “Penedès Marítim”, les dues alcaldesses van signar un conveni que ajudarà a desplegar un pla estratègic




Mònica Miquel, Alcaldessa de Cubelles, i Montserrat Carreras, la seva homòloga a Cunit, van signat divendres un conveni de col·laboració que permetrà explotar conjuntament la seva oferta turística. Miquel i Carreras van expressar la seva voluntat d’unir esforços per fer més atractiu el territori, tot economitzant recursos en un moment de dificultats econòmiques. La primera de les accions endegades ha estat la presentació de la marca “Penedès marítim”, una denominació que engloba a totes dues viles per sobre de les delimitacions provincials.
 
Les dues alcaldesses van estar acompanyades en el moment de la signatura pels regidors de turisme de cada municipi. El titular de l’àrea de Cunit, Jaume Casañas, va remarcar les similituds que presenten totes dues poblacions en quant a població i característiques, alhora que insistia en la necessitat d’apostar per una oferta basada en quatre grans eixos: “esport, sol i platja, cultura i patrimoni”. Casañas també ressalta la necessitat d’esdevenir “un complement al turisme sostenible i de qualitat que des de fa anys treballa el Consorci Enoturisme Penedès”.
 
Un cop signat el conveni, Cubelles i Cunit estan elaborant un pla estratègic que inclou accions com la creació d’una guia turística conjunta i uns tríptics que recullin les seves respectives activitats d’estiu. La regidora de Turisme de Cubelles, Rosa Fonoll, assenyala que “la desembocadura del riu Foix, el museu del Charlie Rivel o els més de 6 quilòmetres conjunts de platges sense zones de pagament per estacionar” són alguns dels atractius de la zona.
 
Els dos municipis, que acumulen unes 1.600 places turístiques, volen explotar la seva situació geogràfica equidistant de Barcelona i Tarragona i atraure visitants gràcies a atractius com el museu Charlie Rivel de Cubelles i les restes ibers i neolítiques de Cunit. Les dues alcaldesses han avançat la seva voluntat d’ampliar la seva col·laboració a altres àmbits d’actuació.

  • Conveniweb
  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC Ajuntament de Cubelles
  • Plaça de la Vila, 1
  • 08880 Cubelles
  • Fax 938951023