13 de maig de 2025
Els participants de la campanya de conscienciació de mercats sostenibles valoren molt positivament la iniciativa i s’interessen per incorporar nous hàbits de compra
La campanya de sensibilització que es va dur a terme al mercat el passat divendres, 9 de maig, per conscienciar sobre l’impacte dels envasos d’un sol ús va tenir una molt bona valoració per les persones participants.
Impulsada pel Servei Públic de Consum de Cubelles i la Gerència de Comerç de la Diputació de Barcelona, la iniciativa va comptar amb la participació de 65 persones, un 85% de les quals eren dones i un 15% homes.
Respecte a les edats, un 40% de les persones tenien entre 50 i 64 anys i un 29% eren de 65 anys o més. Destaca un dels percentatges de participació per alt per la franja d’edat entre 25 i 34 anys, amb un 15%. La procedència de la majoria de persones va ser de Cubelles amb un 98% i tots els participants van fer una valoració de l’activitat de 5 punts sobre 5.
Des de l’organització es van percebre entre els assistents moltes ganes per incorporar nous hàbits de compra i que ja es coneixien força alternatives als productes d’un sol ús, gràcies a campanyes de sensibilització que s’han fet a Cubelles com la que va tenir lloc a les escoles del municipi. De totes les opcions plantejades, la menys coneguda per la ciutadania són les carmanyoles reutilitzables per reduir els envasos en la compra de productes frescos al mercat.