28 de juny de 2013
Una quinzena de persones van assistir a la xerrada on es va presentar el conveni amb la Diputació de Barcelona
L’Ajuntament de Cubelles ofereix el Servei Local de Teleassistència mitjançant el conveni de col·laboració que existeix entre la Diputació de Barcelona i el Consistori. Per aquest motiu, s’ha organitzat una xerrada informativa sobre el servei que ha comptat amb la presència de la regidora de Benestar Social, Ma. Lluïsa Romero i l’educadora social dels serveis socials d’atenció primària Jessica Varón.
Una quinzena de persones interessades en el servei han pogut escoltar professionals de Televida, empresa gestora del Servei Local de Teleassistència, un servei que l’Ajuntament facilita actualment a 170 persones del municipi.
Des del Centre d’Atenció durant el 2012 es van gestionar 4.756 trucades de persones usuàries de Cubelles, de les quals, 2.435 van estar trucades emeses des de la central cap a usuaris.
Es tracta d’un servei preventiu i de proximitat que ofereix a les persones grans i/o amb dependència i als seus cuidadors un suport personal per continuar vivint al seu domicili.
Les persones beneficiàries d’aquest servei tenen la seguretat i tranquil·litat que davant de situacions de crisi, caigudes, emergències sanitàries o de l’habitatge, poden contactar de forma immediata amb el centre d’atenció mitjançant un terminal de Teleassistència instal·lat al domicili i un penjoll que porta posat l’usuari sense la necessitat d’aixecar l’auricular del telèfon.
El servei però va molt més enllà de l’actuació davant de situacions d’emergència i d’una forma proactiva el Servei Local de Teleassistència realitza, a més, visites domiciliàries a les persones usuàries amb l’objectiu de realitzar un seguiment acurat de l’estat de la persona i coordinar amb els serveis socials les possibles intervencions necessàries de forma integral per oferir la millor atenció a les persones grans.
L’equip d’intervenció domiciliària va realitzar durant el 2012 297 visites a domicilis de persones usuàries de Cubelles, de les quals 122 són visites que realitza l’equip de coordinació de zona. El departament tècnic va realitzar durant el mateix període 62 visites per a la instal·lació i verificació del bon funcionament del terminal i la seva retirada en cas necessari. A més, durant el 2012, el Servei Local de Teleassistència va gestionar 113 emergències a Cubelles.
Per ser beneficiari d’aquest servei només cal adreçar-se als Serveis Socials de Cubelles situats al passeig Narcís Bardají 14, al telèfon 93 895 24 57 o socials@cubelles.org.